Saturday, April 13, 2024

MBA в домашніх умовах. Шпаргалки бізнес-практика

MBA в домашніх умовах. Шпаргалки бізнес-практика
Reading speed test (promo)

Кращі нотатки з книги:

“Одна з прекрасних рис будь-якого навчання - це те, що не треба знати все: потрібно зрозуміти лише кілька критично важливих понять, що мають найбільшу цінність. Щойно у вас буде твердий каркас ключових принципів для подальшої роботи, стане значно простіше йти вперед, спираючись на власні знання.”

“Межі моєї мови є межами мого світу. (Людвіґ Віттґенштайн, філософ та логік)”

“Ментальні моделі — це концепції, які представляють ваше розуміння того, як усе влаштовано.”

“Ваш мозок автоматично утворює ментальні моделі, помічаючи закономірності у щоденному житті. Проте дуже часто сформульовані вами ментальні моделі не повністю точні, адже ви - лише одна людина, ваші знання та досвід обмежені. Освіта - це спосіб зробити ваші ментальні моделі точнішими через засвоєння знань та досвіду, накопичених іншими людьми. Хороша освіта допомагає побачити світ під інакшим, «продуктивнішим» кутом.”

“Я твердо переконаний, що самоосвіта - це єдиний із можливих видів освіти. (Айзек Азімов)”

“Бібліотека Конгресу налічує приблизно 1,2 мільйона книжок про бізнес. Якщо ви читаєте зі швидкістю 250 слів на хвилину, а середня книжка містить 60 тисяч слів, вам знадобиться близько 528 років цілодобового читання, щоб «подужати» цю колекцію. Якщо ви дозволите собі таку розкіш, як сон і харчування, вам треба буде 822 роки.”

“У будь-якій справі варто час від часу ставити знак питання біля того, що ви довго вважали істиною. (Бертран Рассел)”

“Бізнес - одна з найскладніших сфер людського досвіду, де перетинається багато дисциплін.”

“Усі сфери бізнесу спираються на два додаткові фактори: люди та системи. Кожен бізнес створений людьми і робить щось для людей. Щоб збагнути, як влаштований бізнес, треба добре розуміти, як люди схильні думати та поводитися: як вони ухвалюють рішення, як діють, ґрунтуючись на цих рішеннях, та як спілкуються з іншими… З іншого боку, системи є невидимими структурами, на яких тримається будь-який бізнес. По суті, кожен бізнес — це набір процесів, які можна точно відтворити, щоб досягти певного результату. Якщо зрозуміти основи роботи складних систем, можна знайти шляхи покращення наявних процесів, незважаючи на те, маєте ви справу з маркетинговою кампанією чи з лінією виробництва.”

“найшвидший і найпростіший спосіб зруйнувати власне життя - це взяти забагато кредитів.”

“Найкращий ефект від будь-якої книжки - це якщо вона заохочує читачів робити щось самотужки. (Томас Карлайл, есеїст та історик)”

“Бізнес - це повторюваний процес, який дає гроші. Усе решта - це хобі. (Пол Фріт, підприємець та експерт з комерціалізації)”

“Грубо кажучи, бізнес — це повторюваний процес, який: 1. створює та доставляє щось вартісне; 2. чого потребують чи хочуть люди; 3. за ціною, яку вони хочуть заплатити; 4. задовольняє потреби та очікування покупця; 5. забезпечує достатній дохід, щоб власникам було вигідно продовжувати діяльність.”

“По суті, будь-який бізнес складається з пʼяти взаємозалежних процесів, кожен із яких перетікає в наступний. 1. Створення цінності. Визначення, що людям треба чи чого вони хочуть, і створення цього. 2. Маркетинг. Привернення уваги або створення попиту на те, що ви створили. 3. Продаж. Перетворення потенційних споживачів на клієнтів. 4. Доставка цінності. Забезпечення клієнтів обіцяним та впевненість у тому, що вони лишилися задоволеними. 5. Фінанси. Заробіток достатньої кількості грошей для продовження діяльності, що варта зусиль.”

“Книжки на зразок «Тест-драйв нового бізнесу» Джона Маллінса допоможуть одразу визначити перспективні ринки, збільшуючи шанси вашої справи на успіх.”

“Щоб керувати бізнесом, орієнтованим на продукт, ви маєте зробити кілька кроків. Створити певний матеріальний предмет, якого хочеться людям. Виготовити цей предмет якнайдешевше, дотримуючись прийнятного рівня якості. Продати щонайбільше цих предметів за якомога вищою ціною, яку може витримати ринок. Мати достатню кількість виготовленого продукту, щоб могти постачати його, коли надходять замовлення.”

“Продукт - це матеріальна форма цінності.”

“Послуга - це допомога комусь в обмін на плату.”

“Хороший приклад бізнесу у сфері послуг - перукарня. Стрижка не є продуктом: ви не можете її купити з полиці магазину. Послуга — це набір дій, що виконує стиліст, щоб перетворити зачіску, яку ви маєте, на ту, яку ви хочете. Так лікарі, дизайнери-фрілансери, масажисти, садівники та консультанти надають послуги.”

“Спільний ресурс - це довготривала цінність, якою може користуватися багато людей. Спільний ресурс дає вам змогу створити вартісне лише раз, а потім брати зі споживачів гроші за користування ним.”

“Спортзали та фітнес-клуби — класичний приклад спільного ресурсу.”

“Передплата регулярно надає заздалегідь визначені вигоди за періодичну плату. Переваги можуть бути матеріальними чи нема-теріальними, головні відмінності в тому, що споживачі очікують надання послуги в майбутньому та платитимуть, аж поки не скасують передплату.”

“Щоб створити успішну передплату, треба: • регулярно приносити значну користь кожному клієнтові; • створити базу й постійно залучати нових споживачів, щоб компенсувати втому від продукту; • регулярно брати плату з користувачів послуг; • утримувати кожного клієнта якомога довше.”

“Кабельне чи супутникове телебачення - чудовий приклад передплати.”

“Передплата — це приваблива форма цінності, тому що вона забезпечує передбачуваніший дохід.”

“Опціон - це можливість зробити заздалегідь визначену дію за певний проміжок часу за певну плату. Багато людей думають, що опціони - це фінансові цінні папери. Але насправді вони всюди: квитки в кіно чи на концерт, купони, попередні контракти та ліцензійні права — це все приклади опціонів. За певну плату покупець має право зробити якусь дію - піти на виступ, придбати щось або купити цінні папери за спеціальною ціною - до певного моменту. Щоб створити цінність через опціони, ви маєте: • визначити певну дію, яку люди хотіли б зробити в майбутньому; • запропонувати потенційним покупцям право виконати це до певної дати; • переконати потенційних клієнтів, що опціон вартий своєї ціни; • повідомити покупців про кінцеву дату.”

“Якщо вам не соромно за першу версію свого продукту, ви його запізно запустили. (Рейд Гофман, засновник Linkedin)”

“Щоденне користування тим, що ви виготовляєте, допоможе покращити його якість. Бути відданим і вимогливим споживачем власної пропозиції — дієвий спосіб знайти шляхи ії покращення.”

“Смертний гріх маркетингу - бути нудним. (Ден Кеннеді, експерт з маркетингу)”

“Без маркетингу жоден бізнес не виживе: люди, які не знають про ваше існування, не можуть купити те, що ви пропонуєте, а особи, не зацікавлені у вашій пропозиції, не платитимуть за неї.”

“Маркетинг - це мистецтво та наука пошуку потенційних клієнтів, тобто людей, котрі активно зацікавлені у вашій пропозиції.”

“Бути непересічним - найкращий спосіб привернути увагу.”

“Найефективніший спосіб зробити так, щоб людина чогось захотіла, — підштовхнути її до візуалізації того, яким буде її життя, якщо вона пристане на вашу пропозицію.”

“Усе, що ми чуємо, - це думка, а не факт. Усе, що ми бачимо, - це погляд, а не правда. (Марк Аврелій)”

“Репутація - це те, що ми загалом думаємо про конкретну пропозицію чи компанію.”

“Створення репутації вимагає часу й зусиль, але це найефективніший із наявних видів маркетингу.”

“Процес продажу починається з потенційного споживача й закінчується клієнтом, що купує.”

“Компроміс - це мистецтво розділити торт так, що кожен думає, буцімто йому дістався найбільший шматок. (Людвіґ Ергард, політик, колишній канцлер ФРН)”

“Ціна - це те, що ви платите. Цінність - те, що отримуєте. (Воррен Баффет)”

“Насправді найкращі продавці - це ті, котрі вміють уважно слухати та розуміти, чого дійсно хоче споживач.”

“Час забирає гроші, але за гроші не можна купити час. (Джеймс Тейлор, музикант)”

“Будь-які переговори передбачають три універсальні валюти: ресурси, час та гнучкість. Можна виторгувати більше кожної із цих валют за рахунок інших двох.”

“Ресурси - це матеріальні обʼєкти, такі як гроші, золото, нафта тощо. Вони фізичні: ви можете їх торкнутися.”

“Час — це друга потужна валюта. Якщо ви працюєте погодинно, то продаєте певну частину часу та зусиль за певну кількість ресурсів.”

“Гнучкість - це третя універсальна валюта, та, яку часто недооцінюють. Наймаючись на роботу за зарплатню, ви не обмінюєте зусилля на ресурси безпосередньо - ви також поступаєтеся певним обсягом гнучкості. Є неписана угода, що ви не повинні займатись іншими справами, коли працюєте на компанію, а це справжня альтернативна вартість. Працюючи, ви поступаєтеся можливістю займатися чимось іншим.”

“Реактивація - це процес переконання минулих клієнтів купити у вас знову.”

“Ніколи не обіцяйте більше, ніж можете зробити. (Публій Сір, сирійський афорист 1 ст. до н. е.)”

“посилення - невелика зміна системи, яку можна масштабувати, що призводить до величезних результатів. Ефект будь-якого покращення чи оптимізації посилюється розміром системи. Що більша система, то більший результат.”

“Фінанси — мистецтво та наука стеження за грошима, які вливаються в бізнес та витікають з нього, та вміння розподіляти ці потоки і визначати, чи те, що ви робите, дає бажані результати.”

“Прибуток - це дуже просте поняття, що означає заробляти більше, ніж витрачати.”

“Маржа прибутку - це виражена у відсотках різниця між тим, скільки доходу ви маєте, і скільки витрачаєте, щоб його отримати (якщо витрачаєте один долар, щоб отримати два, ваша маржа прибутку дорівнює 100 %).”

“Ви можете отримати все, що тільки забажаєте, якщо допоможете іншим отримати те, чого хочуть вони. (Зіг Зіґлар, гуру продажів)”

“Гроші - це засіб, а користь від них залежить від того, що ви з ними робитимете.”

“існує лише чотири способи збільшити дохід вашого бізнесу: 1) збільшити кількість обслуговуваних клієнтів; 2) збільшити середню суму, отриману після кожної операції; 3) збільшити частоту операцій на клієнта; 4) підняти ціни.”

“Сукупна вартість — це загальна вартість клієнта протягом його стосунків із компанією. Що більше споживач у вас купує і що довше лишається вашим клієнтом, то цінніший він для вашого бізнесу.”

“Остерігайтеся невеликих витрат: маленька пробоїна потопить великий корабель. (Бенджамін Франклін)”

“Поточні витрати — це мінімум ресурсів, потрібних для діяльності бізнесу. Вони охоплюють усе, що потрібно для функціонування бізнесу щомісяця, незалежно від того, чи ви щось продали, - зарплати, оренда, ремонт обладнання тощо.”

“Амортизація — це процес розподілу вартості вкладених ресурсів на приблизний період активної дії цієї інвестиції.”

“Борг — це обіцянка заплатити комусь пізніше.”

“Альтернативна вартість — це те, від чого ви відмовилися, ухваливши рішення.”

“рекомендую книжку «36-годинний курс із фінансів для нефінансових менеджерів» Ро- берта Кука.”

“Фінансовий важіль (леверидж) - практика використання позичених грошей, щоб збільшити потенційні прибутки.”

“Леверидж посилює потенціал як прибутків, так і втрат. Якщо ваша інвестиція виправдовується, фінансовий важіль допомагає виправдати її ще більше. Якщо ж вкладення було помилкою, ви втратите ще більше, ніж могли б.”

“Фінансування - це ракетне пальне бізнесу.”

“Облігації - це грошові зобовʼязання, що видаються окремим кредиторам.”

“Венчурний капітал вступає в дію тоді, коли вас покидає «ангел».”

“Незворотні витрати - це вкладений час, гроші та енергія, які вже неможливо компенсувати.”

“Ми діємо тоді й тільки тоді, коли зявляється невідповідність між тим, що відчуваємо, і тим, що хочемо відчути. (Філіп Ранкель, професор із психологічних і педагогічних наук Орегонського університету)”

“Якщо ви хочете змінити поведінку, треба змінити або показники, або середовище, у якому працює система.”

“Змініть структуру середовища - і ви будете вражені, як сильно зміниться ваша поведінка.”

“Число Данбара - це теоретична максимальна кількість соціальних звʼязків, які одночасно може підтримувати людина. За словами британського антрополога Робіна Данбара, люди мають когнітивну здатність стежити приблизно за 150 близькими особис тими звʼязками. Поза цим колом ми починаємо ставитися до людей більше як до обʼєктів, а не особистостей, а групи понад 150 осіб, імовірно, із часом розділяться на підгрупи.”

“Єдиний надійний спосіб подолати схильність не бачити відсутнє, який мені вдалось знайти, - це складання списків.”

“Думати просто. Діяти складно. Діяти так, як думає хтось інший, найскладніше. (Йоганн Вольфґанг фон Ґьоте)”

“Тіло та розум — це ваші робочі інструменти. Можна простіше й радісніше досягти поставлених цілей, якщо розуміти, як ефективно працювати над собою.”

“Моноідеалізм - це стан безконфліктного зосередження вашої енергії та уваги на одному предметі. Моноідеалізм часто називають станом потоку (термін сформулював психолог Мігай Чиксентмігаї). Це найпродуктивніший стан людської уваги: сфокусованість та зусилля спрямовані на один (і лише один) предмет протягом певного тривалого періоду.”

“Один із прийомів, яким я часто користуюсь, - це «метод помодоро». Автором техніки є Франческо Чірілло, який назвав прийом на честь маленьких кумедних таймерів для кухні у вигляді помідора (італійською pomodoro). Ось як працює цей метод: поставте кухонний таймер на 25 хвилин. Ваше завдання - зосередитися на одному завданні протягом цього часу. Якщо ви застрягли, усе одно продовжуйте, аж поки таймер на прозвенить. Після 25 хвилин роботи можна зробити перерву на 5 хвилин - це буде півгодинний блок, який можна легко вписати в наш розклад.”

Фокус Таймер (Метод Помодоро) (promo)

“Лише 10 хвилин простої медитації щодня можуть значно покращити вашу здатність зосереджуватись.”

“Із погляду неврології, ваш мозок не може виконувати кілька завдань одночасно. Коли ви одночасно робите більш ніж одне завдання, ви не працюєте паралельно, а швидко перемикаєте свою увагу з одного на інше.”

“Коли намагаєтеся зосередитися на двох питаннях одночасно, швидкість вашої реакції знижується до такого ж рівня, як у людини під впливом алкоголю”

“Насправді є тільки чотири способи, щоб зробити щось: виконання, відміна, доручення та відтермінування.”

“Ми - це те, що ми постійно робимо. Це означає, що успіх - це не дія, а звичка. (Вілл Дюрант, історик, перефразовуючи Аристотеля)”

“Звички — це регулярні дії, які нас підтримують. Спорт, чищення зубів, приймання вітамінів, дотримання режиму харчування чи підтримання звʼязків із друзями й родичами - це все приклади звичок, які допомагають нам бути щасливими та здоровими. Завдяки силі накопичення невеликі звички із часом дають величезні результати.”

“Праймінг — це спосіб свідомо вплинути на здатність мозку розпізнавати закономірності. Витративши кілька секунд на те, щоб вирішити, що вас цікавить і що ви шукаєте, ви можете запрограмувати мозок давати вам знати, якщо він помічатиме щось дотичне до обʼєкта вашого зацікавлення.”

“приклад того, як я застосовую праймінг. У книжці «Скоро-читання за 10 днів» Еббі Маркс-Біл радить техніку, яку я називаю встановленням мети. Перш ніж почати читати, треба витратити кілька хвилин, щоб зʼясувати, чому ви хочете прочитати цей матеріал та яку інформацію ви шукаєте.”

“Ухвалити рішення - це визначити план дій. Англійське слово decide («вирішувати») походить від латинського decidere, що означає «відрізати». Коли ви приймаєте рішення, то відрізаєте інші можливі шляхи, якими могли б піти, лишаючи єдину обрану стежку. Якщо ви не відрізаєте можливі альтернативи, то не ухвалюєте справжнє рішення.”

“«Пʼятикратне чому» - це прийом, що допоможе вам зрозуміти, чого ви насправді хочете. Замість того щоб сліпо йти за бажаннями, варто зʼясувати їх основні причини, що своєю чергою допоможе вам чіткіше зрозуміти свої бажання.”

“Слова допомагають свідомості сфокусуватися. Айн Ренд”

“Прийом виведення назовні називають екстеріоризацією. Вона дуже мудро використовує наші перцептивні можливості, виводячи внутрішні мисленнєві процеси назовні. Завдяки цьому ми можемо надати мозку ту саму інформацію, але через інший канал. Так ми отримуємо доступ до додаткових ресурсів, які можна використовувати для обробки тієї самої інформації, але в інший спосіб. Є два основних способи вивести ваші думки назовні: записування та озвучення. Запис ідей (їх графічне зображення) - це найкращий спосіб зафіксувати ваші ідеї, плани та завдання. Завдяки ньому ви не лише зберігаєте інформацію так, щоб повернутися до неї пізніше, але й маєте змогу подивитися на щось відоме вам під іншим кутом… Інший ефективний спосіб виведення думок назовні - це розмова із собою чи з іншою людиною. Озвучення власних думок пояснює, чому більшість має досвід розвʼязання проблеми під час розмови з другом чи колегою. «Проговоривши» те, що вас хвилюе, ви краще його зрозумієте, навіть якщо ваш слухач не сказав ні слова.”

“Самопізнання - це методика, коли ви ставите собі питання та відповідаєте на них. Завдяки хорошим питанням (власним чи від іншої людини) ви можете багато зрозуміти та швидко згенерувати нові ідеї.”

“Здатність поставити чітке питання - це дві третини шляху до відповіді на нього. (Джон Раскін, літературний і художній критик)”

“Застосовуючи гіпотетичне моделювання, ви припускаєте, що подія, яку ви моделюєте, уже сталась. Якщо мозок матиме цю штучну точку призначення, він автоматично почне заповнювати прогалини на відрізку від А до Б.”

“Обсяг роботи зростає, поки не заповнить увесь час, що ви маєте для її виконання. (Сиріл Норткот Паркінсон, військовий історик і теоретик управління)”

“Бережіть стосунки з тими, котрі не бояться сказати, що ви робите сумнівні припущення чи збираєтеся йти неправильним шляхом, — вони ваші цінні друзі.”

“Підтверджувальне упередження - це схильність людей звертати увагу на інформацію, що підтверджує їхні висновки, й ігнорувати дані, котрі суперечать їхній думці.”

“Ефективне навантаження — це концепція, яка пояснює, що відбувається, коли у вас забагато справ. Після певного моменту що більше завдань має людина, то сильніше погіршується якість виконання.”

Швидкочитання (promo)

No comments:

Post a Comment

Brain Words: How the Science of Reading Informs Teaching

  Speed reading practice  (promo) Book notes: “The more you read and study and experience life, the more words you add to that dictionary in...