Saturday, March 8, 2025

Маркетинг 5.0. Технології для людства



Кращі нотатки з книги:

“концепція «сегментація - таргетування — позиціонування», а також модель 4Р — продукт (product), ціна (price), місце (place) і просування (promotion) - стали універсальними інструментами сучасних маркетологів у всьому світі.”

“Маркетинг 5.0 вмістив у собі елементи людиноцентричності Маркетингу 3.0 та розширення технологічних можливостей Маркетингу 4.0.”

“Маркетинг 5.0 матеріалізується на тлі трьох основних викликів: конфлікту поколінь, поляризації суспільства за рівнем достатку і цифрової нерівності.”

“Маркетинг, що ґрунтується на даних, — це діяльність, присвячена збору та аналізу великих відомостей з різноманітних внутрішніх та зовнішній джерел, а також побудові екосистеми даних для ухвалення та оптимізації маркетингових рішень. Це перша дисципліна Маркетингу 5.0: кожне рішення мусить ухвалюватися за наявності достатніх даних.”

“Гнучкий (agile) маркетинг - це використання децентралізованих, крос-функціональних команд з метою швидкої концептуалізації, дизайну, розробки і валідації продуктів маркетингових кампаній. Організаційна гнучкість у роботі з мінливим ринком — це друга дисципліна, яку компанії повинні опанувати, щоб забезпечити успішне впровадження Маркетингу 5.0.”

“Предиктивний маркетинг — це процес розбудови і використання прогностичної аналітики, іноді з допомогою машинного навчання, щоб передбачити результати маркетингової діяльності перед її початком.”

“Контекстуальний маркетинг - це процес ідентифікації та профілювання, а також забезпечення клієнтів можливістю індивідуальної взаємодії з допомогою сенсорів та цифрових інтерфейсів у фізичному просторі. Це та основа, що дає змогу маркетологам здійснювати персоналізований маркетинг в режимі реального часу залежно від контексту клієнта.”

“Доповнений маркетинг - це використання цифрових технологій, які покращують ефективність маркетологів, що працюють безпосередньо з клієнтами, з допомогою таких технологій імітації людини, як чат-боти та віртуальні помічники. Це трете застосування дає маркетологам змогу поєднувати швидкість і зручність цифрового інтерфейсу з теплом та емпатією людиноцентричних взаємодій.”

“Маркетологи тепер звертають увагу на покоління Z. Нащадок покоління Х, покоління Z — також відоме як центеніали - це група людей, народжених між 1997 і 2009 роками. Багато представників покоління Z були свідками фінансових труднощів своїх батьків і старших братів та сестер, а тому вони більше матеріально свідомі, ніж покоління Y. Вони схильні заощаджувати гроші і розглядати економічну стабільність як суттєвий фактор у своєму карʼєрному виборі. Народжені тоді, коли інтернет уже став загальнопоширеним, вони вважаються першим справжнім цифровим поколінням.”

“Покоління Альфа складається з тих, хто був народжений між 2010 і 2025 роками, що робить першими дітьми 21 століття.”

“антиутопічний сценарій, за якого машини з вищим інтелектом замінять людей - відомий як епоха сингулярності.”

“Рей Курцвейл з Google і Масайосі Сон з Softbank передбачили, що сингулярність зʼявиться приблизно в 2045-2050 роках.”

“Дослідження Метью Гертенстейна виявили, що з допомогою дотику - з точністю до 78% — ми здатні передавати іншим вісім різних емоцій: гнів, страх, огиду, сум спів-чуття, вдячність, любов і щастя. Цих субʼєктивних емоцій складно навчати машин, які покладаються лише на логічні, послідовні та вимірні закономірності.”

“Безпечна і прозора природа записів у блокчейні потенційно здатна змінити правила гри в маркетингу. ІВМ у співпраці з Unilever започаткували проєкт на основі блокчейну, що збільшує прозорість цифрового розміщення реклами. Асоціація національних рекламодавців оцінює, що тільки 30 чи 40 центів з кожного цифрового медіадолара доходить до тих, хто публікує рекламу, тоді як решта осідає в кишенях посеред-ників. Блокчейн використовують, щоб відстежити весь цей ланцюг трансакцій від рекламодавців до публікацій і виявити неефективні компоненти. Аналогічне застосування блокчейну може також допомогти клієнтам перевірити, чи такі маркетингові заяви, як справедлива торгівля та 100% органічний продукт, і справді правди-ві, простеживши, як вівся облік трансакцій у ланцюгу постачання. Ще один спосіб застосування блокчейну - управління клієнтськими даними. Сьогодні клієнтські дані розподілені між численними компаніями та брендами. Наприклад, один клієнт може брати участь у десятках програм лояльності і ділитися особистою інформацією з багатьма сторонами. Подібна фрагментація перешкоджає клієнтам нагромаджувати бали і набирати їх достатню кількість, щоб вони мали суттєве значення. Потенційно блокчейн може інтегрувати численні програми лояльності і водночас зменшити труднощі переходу між ними.”

“Ключовий фактор, що визначає різницю між людьми і компʼютерами, — це здатність обробляти інформацію. У сфері управління знанням є ієрархія, що відома як піраміда DIKW: дані (data), інформація (information), знання (knowledge) і мудрість (wisdom)… Ми використовуємо шестиярусну модель, доповнивши піраміду DIKW ще двома рівнями: шумом та здогадом”

“Дані, інформація та знання — це ті сфери, де домінують машини.”

“три дещо туманних та інтуїтивних елементи (шум, здогад та мудрість) - це царство, де панує людина. Шум — це спотворення чи погрішність, що притаманні даним, і він може серйозно відвертати увагу, коли дані групують на структуровані кластери. Прикладом цього може бути статистичний викид, який компʼютери можуть швидко ідентифікувати як серйозне відхилення від інших масивів даних. Але викид може бути або допустимим відхиленням, або помилкою. І визначити це ми можемо лише з допомогою субʼєктивного судження, що спирається на розуміння реального світу. Це саме той момент, коли люди - бізнесмени, а не спеціалісти з обробки даних - відіграють вирішальну роль у визначенні того, чи зберегти відхилення, чи відфільтрувати його.”

“Ніхто не знає точно, як ми виробляємо мудрість упродовж усього свого життя. Але більшість людей погодиться, що мудрість походить з багатства практичного — не теоретичного — досвіду. Іншими словами, люди вчаться і на позитивних, і на негативних наслідках своїх колишніх рішень, і поступово їхня мудрість загострюється. На відміну від вузького машинного навчання, цей процес дуже широкий, і він охоплює всі аспекти людського життя.”

“Швидкі експерименти — це один з найважливіших елементів гнучкого маркетингу. Традиційно тестування концепцій відбувається під час маркетингових досліджень перед виходом на ринок. Ці дослідження зосереджені на пошуку інформації про клієнтів, яка лягає в основу процесу розробки нових продуктів чи ідей кампанії.”

Focus timer
 
 (promo)

No comments:

Post a Comment

"Моя війна" Валерій Залужний

  Книги про швидкочитання (промо) Нотатки з книги:  “Перше, що вражало мене, начальника Генерального штабу Сергія Шапталу і начальника Голо...