Sunday, February 16, 2020

Твій мозок у роботі. Як припинити відволікатися і працювати продуктивніше (Девід Рок)

Найкращі замітки та нотатки:

"Зараз багатьом людям платять за те, що вони думають, а не виконують прості завдання."

"Щоб ефективно виконувати свої професійні обов'язки, не руйнуючи при цьому своєї родини і здоров'я, Емілі треба змусити свій мозок працювати інакше. Їй потрібна нова нейронна мережа, щоб давати раду великій кількості складних завдань."

Тренуй Свій Мозок разом з Readlax: Швидкочитання. Ігри для мозку. Тренування пам'яті. (промо-лінк)

"навіть мозок випускника Гарварду може опуститися до рівня мозку восьмирічної дитини, якщо змушувати його робити дві речі одночасно."

"Прийняття рішень і вирішення пролем дуже залежать від роботи звони мозку, що зветься префронтальною корою."

"Префронтальна кора - це фундамент вашої свідомої взаємодіх зі світом. Це частина мозку, яка все за вас обмірковує і дбає, аби ви не рухалися по життю "на автопілоті""

"П'ять функцій, розуміння, прийняття рішень, пригадування, запам'ятовування та стримування, становлять основну частину свідомого мислення. Вони поєднуються, щоб ми могли планувати, вирішувати проблеми, спілкуватися з навколишнім світом і давати раду іншим завданням."

"Деякі розумові процеси витрачають набагато більше енергії, ніж інші."

"Найважливіші розумові процеси, такі як визначення пріоритетів, зазвичай вимагають найбільших зусиль."

"Думайте про свідоме мислення, як про цінний ресурс, який треба економити"

"Спершу визначайте пріоритети, бо цей процес споживає багато енергії"

"Виділіть конкретний час для різних видів мозкової активності"

"Використовуйте мозок, щоб взаємодіяти з інформацією, а не зберігати її. Створюйте візуальні образи складних ідей і записуйте свої завдання."

"Коли ви намагаєтесь обрати між різними варіантами, оптимальна їх кількість - два."

"Оптимальна кількість ідей, які, за потреби, можна одночасно тримати в голові, - не більше трьох або чотирьох"

"Хоч ви й можете подумки тримати одночасно кілька шматків інформації, та все ж не можете виновувати більше одного свідомого процесу за раз без втрат щодо продуктивності." !!!

"Для реалізації кожного процесу, потрібна складна взаємодія мільярдів нейронів. Штука в тому, що аби почати наступноу операцію, треба обов'язково завершити попередню. Адже кожен процес, як ми вже занємо, використвоує безліч енергії і часто ті самі нейронні ланцюги. Згадайте калькулятор: не можна одночасно множити і дилити два числа."

"учений Гарольд Пешлер довів, що коли людина виконує два інтелектуальні завдання одночасно, рівень її когнітивних здібностей може впасти до планки восьмирічної дитини. Це явище назвали інтерференцією двох завдань." !!

"Зона мозку, яка фіксує нове, називається передньою поясною корою. Вона вважається центром виявлення помилок, бо вмикається, коли ви помічаєте щось, що не відповідає вашим очікуванням. Наприклад, коли робите помилку чи відчуваєте біль."

"Якщо ви навчитесь описувати ментальні процеси конкретними фразами, вам буде набагато легше стримувати свої імпульси."

"Для оптимальної розумової активності потрібен правильний рівень стресу, а не мінімальний."

"Оптимальна розумова активність відубвається, коли ви маєте оптимальний рівень двох важливий нейромедіаторів - норадреналіну і дофамін. Вони продукуються завдяки тривозі та інтересу."

"Ви можете свідомо контролювати рівень норадреналіну й дофаміну в організмі."

"Коли треба підвищити рівень дофаміну, вам допоможе будь-що нове або гумор."

"Люди, у яких виникає ідея, відчувають цікавий мозковий сигнал перед тим, як вона проявиться. Деякі зони мозку затихають. Приблизно за півтори секунди до того, як люина вирішує задачу за допомогою ідеї, у неї спостерігається раптова активізація частот альфа-діапазону в правій передній скроневій частці, котра обробляє візуальну інформацію. Альфа-активність зникає якраз у ту мить, коли виниає ідея."

"існує серйозний взаємозв'язок між емоційним станом і виникненнями ідей. Що щасливіші ви, то більш імовірно, вам на думку спадатимуть ідеї. І навпаки, якщо ви стривожені, навряд чи ви щось придумаєте."

"Аби мати ідеї, слід навчитися чути слабкі глибинні сигнали. Для цього треба звести електричну активність мозку до мінімуму."

"Що більше ви розслаблені й щасливі, то більше ідей вам спадає на думку."

"За виникнення ідей значною мірою відповідає права півкуля вашого мозку."

"Для максимальної розумової ефективності потрібна комбінація двох складових - знання свого мозку і вміння спостерігати за своїми ментальними процесами. "

"Мозок працює за принципом мінімізації небезпеки (реакція геть) та максимізації користі (реакція уперед)"

"Лімбічна система дуже легко активізується"

"Реакція "геть" сильніша, швидше виникає і довше тримається, ніж реакція уперед."

"Реакція "геть" виснажує когнітивні ресурси, ускладнює мислення про свої думки і переводить вас у захисний режим, у якому ви помилково можете сприймати ті чи інші ситуації як загрозу."

"Стримування емоцій суттєво знижує вашу здатність запам'ятовувати події."

"Люди хибно вважають, що через маркування емоцій їм буде ще гірше."

"Маркування емоцій знижує рівень збудження лімбічної системи"

"Для маркування потрібно використовувати символічну і лаконічну мову, а не розлогі внутрішні діалоги."

"можна точно сказати, що люди завжди платититумть гроші, аби принаймні почуватися менш невпевнено. Це тому, що мозок сприймає непевність як загрозу життю."

"Невпевненіть - це нездатність скласти повноцінну мапу ситуації. Коли бракує частин пазла, ви не можете почуватися комфортно."

"чоловіки частіше придушують емоції, ніж жінки."

"Сподівання - незвичайна штука, адже це не фактична, а потенційна винагорода."

"сподівання людей впливають на їхні почуття"

"люди стають ефективнішими, коли вони щасливі" !!

"Очікування - це коли мозок зосереджується на потенційній винагороді (загрозі)"

"Очікування впливають на те, як ваш мозок сприймає інформацію."

"Сподівання здатні серйозно влпивати на мозок. Правильна доза сподівань прирівнюється до клінічної дози морфіну."

"Очікування активують вироблення дофаміну, потрібного для мислення та навчання"

"Виправдані сподівання трохи підвищують рівень дофаміну"

"Сподівання, виправдані сторицею, значно підвищують рівень дофаміну"

"Невиправдані сподівання значно знижують рівень дофаміну й викликають відчуття загрози."

"Загальне відчуття очікування чогось хорошого гарантує здоровий рівень дофаміну і робить людей щасливішими."

"Зараз уже майже ніхто не працює в ізоляції. Тепер уміння нормально співпрацювати з іншими - одна з основних умов для досягнення успіху в будь-якій сфері."

"як людина, особливо молода, ви отримуєте ресурси не з дикої природи, а від інших людей. Саме тому велика частина нашого мозку присвячена соціальному світові."

"дзеркальні нейрони - це механізми, потрібні для розуміння намірів людей, їхніх цілей і прагнень. З їхньою допомогою ви відчуваєте зв'язок з оточуючими."

"Жива розмова дає більше, ніж відеоконференція, а відеоконференція дає більше, ніж телефонна розмова, адже ми реагуємо на мову тіла, особливо на вираз обличчя."

"Коли пов'язуєте свої думки, емоції і цілі з іншими людьми, виділяється приємна хімічна речовина під назвою окситоцин. Окситоцин виділяється, коли двоє людей разом танцюють, грають музику або ведуть розмову. Це нейрохімія безпечного зв'язку."

"Мати позитивний зв'язок з оточуючими - це фундаментальна людска потреба, як їжа чи вода." !!

"Соціальні зв'язки - це базова потреба людини, іноді така ж важлива, як їжа чи вода."

"Ми знайомимось одне з одним безпосередньо, відчуваючи те, що відчувають інші люди."

"Позитивні зв'язки з оточуючими важливі для здоров'я і продуктивної співпраці"

"Ми швидко класифікуємо людей як друзів чи ворогів. При цьому, відсутність позитивних вигналів, людина одразу сприймається як ворог."

"Треба працювати над установленням зв'язків з оточуючими, щоб ефективно з ними взаємодіяи."

"Схильність прагнути рівності і чинити спротив несправедливості глибоко вкорінена в людях (доцентка Університету Карнегі Голназ Табібнія)"

"Відчуття справедливості може бути солідною винагородою"

"Відчуття несправедливості може бути серйозною загрозою"

"Зв'язок між справедливістью і нашими очікуваннями пояснює, чому нас так захоплює доброта незнайомців і ранить зрада близьких"

"Модель СВАСС: Статус, Впевненість, Автономія, Спорідненість і Справедливість. Модель описує міжособистісні винагороди і загрози, котрі мозок класифікує як важливі"

"Загроза <- -=""> Винагорода"

"Статус - важливий рушій поведінки як на роботі, так і в повсякденному житті."

"Навіть розмова з босом чи іншою особою, вищою за вас статусом, викликає відчуття загрози."

"Змагаючись із собою, ви підвищуєте власний статус, не загрожуючи статусові інших"

"Зміни - це складно, а спричинити зміни в інших людях - ще складніше"

"змінити спосіб мислення інших людей - одне з найскладніших завдань у світі"

"Найкращий спосіб допомогти людині побачити щось нове - це заспокоїти її свідомість, щоб у неї могла виникнути ідея. Коли народжується ідея, змінюється ваш мозок, а змінюючи свій мозок, ви змінюєте світ"

"Критика часто викликає у людей відчуття загрози, яке не сприяє ефективній роботі."

"Зосередженість на деталях проблемі - не найкращий підхід до пошуку рішень"

"Даючи поради, ви можете змарнувати час"

"Підштовхнути людину до ідеї - найкращий спосіб повернути її в ефективний стан."

"Більш ефективний і прямий спосіб зосередити чиюсь увагу полягає в тому, щоб просто ставити правильні запитання і давати людям змогу самостійно заповнювати пробіли. Мозок це любить, особливо якщо не треба докладати великих зусиль. Ваше завдання - ставити підлеглим запитання, що допоможуть їм налагоджувати правильні нейронні зв'язки."

"Зосередження уваги змінює мозок"

"Відвернувши увагу від загрози, ви можете створити нові нейронні зв'язки за допомогою правильних запитань"

"Більше про дослідження, що лягли в основу цієї книжки, а також відео з деякими вченими, у яких я брав інтерв'ю, є на сайті www.your-brain-at-work.com"

"саміт NeuroLeadership Summit"

"журнал NeuroLeadership Journal (www.NeuroLeadership.org)"

"Лінда Пейдж "Коучинг і мозок" (Coaching wth the brain in mind)"

"більше дізнатись про свій мозок за допомогою онлайн тестів і поліпшити його функціонал шляхом виконання різноманітних вправ, заходьте на www.mybrainsolutions.com"

"про те як мозок учиться через історію і метафори: Perry, B. "How the brain learns best" Instructor 11, no.4 (2000): 34-35"

No comments:

Post a Comment

Мова як система (В.А. Глущенко)

Швидкочитання .  Читай ШВИДШЕ з кращим розумінням . Кращі нотатки з книги: “Для сучасного мовознавства аксіоматичним є системний підхід до м...