Friday, October 9, 2020

Збагнути Росію. Свідчення очевидців (Олександр Палій)

Збагнути Росію. Свідчення очевидців
Швидкочитання: підбірка книг (промо-лінк)

Нотатки з книги:

"Для розуміння природи особлиовстей Росії слід знати, у яких історичних обставинах формувалася ця країна."

"варто відзначити цікавий факт, який за радянських часів можна було визнавати науковцями, але було заборонено науково осмислювати. Річ у тім, що кам'яна доба на території Центральної Росії - в осередку формування російського етносу - закінчилася на кілька тисяч років пізніше, ніж у більшості країн Європи. Так, приміром, на території України кам'яна доба тривала в різних регіонах до 5-3 тисячоліття до нашої ери. Натомість на території сучасної Центральної Росії, де згодом сформувався російський етнос, кам'яна доба тривала до кінця 1 тис. до н.е., а подекуди й до 1-2 тис. н.е."

"у Росії - навпаки, суспільство часто ставало на бік деспотів. Досі в російській мові є словосполучення "фількіна грамота" на позначення чогось безглуздого і нікчемного. Це словосполучення відсилає до грамот московського митрополита Філіпа Количева, який закликав царя Івана Грозного припинити дошогубства. Як видно, в цьому диспуті населення підтримало тирана."

"нищівне для усталених соціальних структур монголо-татарське іго тривало в Росії утричі довше, ніж, наприклад, в Україні (у 1237-1480 роках проти 1240-1320 рр). А періодична залежність Москви від держав Чингізідів тривала аж до початку XVIII століття."

"слід усвідомлювати, що багато століть суть російської історії значною мірою зводилася до боротьби з віяннями з Європи та до стирання слідів європеїзації режимами - монголо-татарами, Іваном Грозним, більшовиками, Путіним."

"варто розуміти, що менш ніж двісті років тому майже 90% росіян були рабами, котрих продавали на базарах. І це тривало в Росії протягом усієї історії Московщини до 1861."

No comments:

Post a Comment

Мета. Процес безперервного вдосконалення

Нотатки з книги: “Ця книжка є спробою показати, що ми можемо описати дуже невелику кількість припущень і використовувати їх для пояснення д...