Saturday, March 26, 2022
Розум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар'єрів
Тренування пам'яті (промо-лінк)
Нотатки з книги:
"1-й ключ до навчання. Коли ми вчимося, наш мозок формує або з'єднує нейронні зв'язки. Треба позбутися ідеї про незмінний потенціал, усвідомивши, що всі ми на шляху до зростання."
"вивчаючи щось, наш мозок росте в три етапи. Перший - це створення нового нейронного зв'язку. Початковий зв'язок тонкий і слабкий, проте що глибше ми занурюємося в матеріал, то міцнішим він стає. Другий - коли наявний зв'язок закріплюється, а третій - коли між двома раніше не сполученими зв'язками формується нейронний зв'язок."
"Щоб досягти успіху в чомусь, наш мозок прокладає необхідні зв'язки, а отже, в усіх нас є потенціал до навчання й досягненні успіху."
"2-й ключ до навчання. Коли ми докладаємо зусиль і припускаємось помилок, це найкраща нагода для розвитку нашого мозку."
"Якщо з готовністю зусрічаємо перепони та припускаємося помилок під час навчання, ми посилюємо нейронні зв'язки, які прискорюють і покращують наші навички."
"Дослідники виявили: коли люди припускалися помилок, їхній мозок працював активніше та розвивався. Сьогодні нейронауковці погоджуються в тому, що помилки зміцнюють нейронні зв'язки."
"Для того щоб учні відчули власне зростання, треба ставити їм запитання, які змушують їх замислитись, запитання на межі їхнього розуміння. Вони повинні міркувати про них у середовищі, яке не засуджує за помилки, а вчить здобувати з них користь для себе. Це необхідність."
"Однією з надважливих запорук високоефективного навчання є присутність помилок і роль викликів та поразок у перетворенні учня з початківця на експерта."
"3-й ключ до навчання. Коли ми змінюємо свої уявлення, наші тіло та мозок змінюються разом з ними."
"позитивна віра, що ми здатні на більше, стимулює наші мозок і тіло інакше функціонувати й приводить до кращих результатів."
"4-й ключ до навчання. Для утворення нейронніх зв'язків та навчання корисний різний підхід до ідей."
"Дослідники встановили, що в учнів від 18 до 13 років, які отримують складне завдання з віднімання, вмикається соматосенсорна система, хоча вони й не використовують для підрахунку пальці. Тобто мозок "бачить" образ наших пальців навіть тоді, коли вони не задіяні в лічбі."
"Конективність мозку - характеристика, якох "новатори" не мають від народження, а набувають під час навчання."
"5-й ключ до навчання. Швидкість мислення не є мірилом здібностей. Ми покращуємо якість навчання, коли розвиваємо креативність і гнучкість у сприйнятті ідей та життя."
"в стресі або напруженому стані наша робоча памʼять "буксує""
"швидкість не є безпосередньою ознакою великого розуму. Натомість важливе глибоке осмислення речей та їх звʼязків між собою. Саме цим перевіряють здібності. А те, повільний ти чи швидкий, насправді не має до цього жодного стосунку."
"запамʼятовування не допомагає досягати високих успіхів у навчанні, на відміну від вдумливого аналізу вивченого та зіставлення знайомого матеріалу з новим."
"6-й ключ до навчання. Звʼязки між людьми та ідеями поліпшують нейронні звʼязки та саме навчання."
"розмаїття учнівської спільноти допомагає учням навчатися краще співпрацювати"
"Учні проєктної школи обігнали учнів традиційної, тому що підходили до кожного запитання як до можливості застовувати свої знання та різноманітні стратегії розвʼязання проблеми, натомість традиційна школа навчала своїх вихованців, що відповідь слід шукати серед інформації, яку вони завчили напамʼять. До того ж традиційний підхід підтримував нерівність між дівчатами та хлопцями, а також між учнями різних соціальних груп."
"позитивне спілкування, спілкування в колективі стоїть на трьох китах: 1) відкрите мислення 2) відкрита тема 3) прийняття невідомості. І це повинні враховувати як педагоги, так і батьки та керівники."
"є три рівні переконання. Найлегший і найнижчий рівень - це переконати в чомусь самого себе, наступний рівень - це переконати друга, але найвищий рівень - переконати скептика."
"Якщо люди не можуть пояснити своєї ідеї чи розповісти, як до неї дійшли, вони не надто корисні для команди."
"Люди, які вміють донести свою ідею до інших, ефективніші у розвʼязанні проблем і вкладають більший внесок у роботу компаній тощо."
"Швейцарський науковець Етьєн Венгер - автор унікальної концепції, яка допомагає людям інакше поглянути на навчання. Він стверджує, що навчальний процес - це не просто здобуття знань чи накопичення фактів та інформації, адже він змінює нас як особистостей. Коли ми опановуємо нові ідеї, то набуваємо інакшого погляду на світ, починаємо інакше мислити й інтерпретувати кожну подальну подію свого життя. Венгер говорить, що навчання - це процес формування ідентичності."
"вдячні люди щасливіші, енергійніші, мають розвинений емоційний інтелект і рідше почуваються пригніченими, самотніми або тривожними."
"Низка досліджень довела, що нові захоплення, яким людина присвячує тривалий час, сприяють найбільшому розвитку її мозку. Нове хобі чи новий курс, для опанування яких потрібні концентрація і цілеспрямовані зусилля, можуть суттєво змінити мозок людини, а з ним і все її життя."
Таблиці для швидкого читання (promo)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Brain Words: How the Science of Reading Informs Teaching
Speed reading practice (promo) Book notes: “The more you read and study and experience life, the more words you add to that dictionary in...
-
Readlax: Скорочтение! Как научиться быстро и эффективно читать (промо) Лучшие цитаты из книги: "гораздо большей проблемой является то,...
-
Reading speed test (promo) Book notes: “You have projects you’re actively working on—short-term efforts (whether in your work or personal ...
-
Good book about brain science What I like: - good structure - science point of view - many examples and investigations - it has pra...
No comments:
Post a Comment