Monday, November 18, 2024

Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати мети

 



“Одна з найпотужніших схильностей вашого мозку називається гомеостатичним імпульсом — бажанням залишатися на тому самому рівні, де ви є тепер.”

“гомеостатичного імпульсу, загальновідомого як «зона комфорту».”

“в зоні комфорту не може відбуватися жодного зростання. Вирости можна лише за межами вашої зони комфорту.”

“Усвідомлюєте це чи ні, але ви самі обрали свою зону комфорту.”

“навіть невеличкі поліпшення у правильній сфері вашого життя дадуть вам у кінцевому результаті величезне покращення.”

“Першим компонентом показника спроможності до навчання є ваше бажання вчитися.”

“Другий компонент показника спроможності до навчання є трохи складнішим. Він називається вашою готовністю до змін …”

“стрес є вбивцею Nº 1 ваших розумових здібностей.”

“мозок може обробляти без якоїсь системи лише від пʼяти до семи порцій інформації за раз (а часто тільки від трьох до пʼяти).”

“Коли ви щось вчите, максимально розбивайте цю інформацію на частини. Це дасть вам зручні фрагменти інформації та зручні фрагменти часу.”

“Мовою вашої памʼяті (та й усіх інших функцій вашого мозку) є образи.”

“Що більше ви здатні подумки уявляти інформацію, то легше її пригадувати.”

“мозок думає приблизно в сім разів швидше, ніж люди говорять”

“Еббі Маркс-Біл, авторці книжок «Швидке читання за 10 днів», «Повне керівництво ідіота зі швидкого читання» та онлайн-курсу «Додай обертів у читанні».”

“основою навчання є ваша спроможність читати розумніше.”

“Усі знають, що діти, які не вміють добре читати, мають потім значно вищу ймовірність невдач у шкільному та дорослому житті.”

“Сьогодні у бізнесі, управлінні, лідерстві, батьківстві чи просто саморозвитку ваша спроможність читати ефективно є насправді важливішою для вашого успіху, ніж коли ви вчились у початковій школі.”

“Швидкість читання менше 200 слів за хвилину нижча за середню, і це означає, що вас можна назвати балакуном. Діючи з такою швидкістю, ви, по суті, читаєте собі вголос.”

“Швидкість читання від 200 до 300 слів за хвилину є середньою. Вона середня і для дорослих, і для шестикласників. На цьому етапі розвитку вашого читання ви вже почали ефективно читати по словах.”

“Швидкість читання від 300 до 450 слів за хвилину вища за серед-ню, і це означає насамперед, що як читача вас можна назвати мислителем. Ви не зосереджуєтеся на тому, щоб чути кожне слово в голові, ваші очі рухаються трохи швидше, і ви, ймовірно, думаєте над поняттями, коли читаєте. Встановлюєте звʼязки та/або активно опрацьовуєте прочитане. Це також означає, що читаєте ви, ймовірно, багато, бо любите або мусите це робити.”

“Понад 450 слів за хвилину вважається «просунутим» показником. Свідомо чи несвідомо, але ви робите щось, що дає вам змогу сприймати більше одного слова за раз, та/або не намагаєтеся читати окремо кожне слово.”

“На живих наших семінарах учні середніх та старших класів школи й студенти університетів підвищують швидкість із 200 до понад 1200 слів за хвилину лише за день із суттєвим зростанням розуміння про-читаного.”

“субокалізацією - намаганням почути кожне слово у вашій голові. Якщо ви це робите, то обмежуєте швидкість читання швидкістю своєї мови, що становить лише близько 150 слів за хвилину.”

“те, наскільки швидше будете читати, залежить від вашого мозку. Адже саме мозок вирішує, скільки інформації впустити у себе. Втім, завжди буде правильно почати з тренування ваших очей, бо майже всі використовують очі неорганізовано.”

“Коли ви читаєте, ваші очі стрибають. Якщо конкретно, вони стрибають чотири рази на секунду; при спостеріганні за цим видовище буде дивним”

“Під час читання очні мʼязи змушують ваші очі зупинятися чотири рази на секунду. Кожна така зупинка називається фіксацією. Коли ваші очі зупиняються, виникає єдина можливість для реєстрації інформації в мозку.”

“ви не можете вплинути на частоту зупинки ваших очей. Можна вплинути лише на те, скільки слів потраплятиме до мозку при кожній зупинці.”

“Вашим полем зору називається ширина тексту, яку охоплюють ваші очі при кожній зупинці. Більшість людей читають із найвужчим з можливих полем зору: одне слово на зупинку. Арифметика тут невтішна: якщо ви читаєте по одному слову на фіксацію, це означає чотири слова за секунду й рівно 240 слів за хвилину — середню швидкість читання шестикласника!”

“Насправді розширити ваше поле зору порівняно легко. Треба лише трохи натренувати очні мʼязи і попрактикуватися.”

“припущення, що швидше читання завжди означає менше сприйняття, — хибне. Насправді правильне протилежне: зі швидкістю розуміння тільки зростає.”

“ваша нестача швидкості читання на рівні шостого класу є наслідком трьох звичок, які ми розглядали в Розділі 4: 1) відволікання; 2) регресії; 3) субвокалізації.”

“варто зробити висновок, що те саме зростання концентрації, яке збільшує вашу швидкість, має також допомогти вашому розумінню”

“ми точно знаємо, що підвищення швидкості завжди передує підвищенню розуміння.”

“ось три розумні запитання, котрі треба ставити собі, перш ніж що-небудь читати. 1. Навіщо я це читаю? 2. Для чого мені потрібна ця інформація? 3. Скільки у мене часу?”

“Крива забування Еббінгауза. По суті, вона показує, як без повторення памʼять про будь-що з часом згасає. Ось чому поняття інтервального повторення (через годину, день, тиждень) є таким важливим для довготермінового запамʼятовування.”

“Якщо ви прагнете надміцного, залізобетонного, непробивного запамʼятовування, вам будуть необхідні повноцінні нотатки. Це коли ви читаєте буквально з матеріалами для письма поряд із матеріалом для читання. У міру читання робите короткі перерви, щоб подумки перефразувати прочитане. Ви впускаєте його до розуму, опрацьовуєте текст, а потім пояснюєте його самим собі на папері своїми словами. Можете записувати ключові слова, уявні звʼязки з іншими текстами, основні положення, речення — будь-що корисне для вас.”

“ведення повноцінних нотаток дуже швидко підвищить ваше запамʼятовування приблизно до 75 %.”

“Коли є чітка картина для концентрації (мета, до якої рухатися), наш розум стає значно спокійнішим.”

“п’ять основних характеристик ефективно структурованої мети. Вона має бути значущою для вас; має бути конкретною та вимірюваною з (потенційно) датою досягнення; має бути реальної величини; бути розписана/візуалізована; і вона має повторюватись.”

“перша година - зокрема, перші кілька хвилин - вашого дня є дуже важливим часом для програмування вашого мозку на успіх.”

“Багато ж успішних людей цілеспрямовано використовують цю першу частину дня як можливість налаштувати розум для підвищеної концентрації на своїх цілях та мріях.”

“ТРИ ЕМОЦІЙНІ БАРʼЄРИ. 1) НЕБАЖАННЯ ПЕРЕБРАТИ СТОВІДСОТКОВУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ. 2) НЕБАЖАННЯ ВИГЛЯДАТИ ПО-ДУРНОМУ. 3) НЕБАЖАННЯ ДІЯТИ.”

“Найруйнівнішим є небажання перебрати всю повноту відповідальності. Більшість людей просто не бажає прийняти, що вони відповідають за своє життя на всі 100%”

“продовжуєте брати на себе менше ніж стовідсоткову відповідальність, то створюєте так званий менталітет жертви.”

“Другим емоційним барʼєром на шляху зростання є небажання виглядати по-дурному. Воно також відоме як страх критики чи невдачі.”

“досягнення наших цілей передбачає, по суті, дві речі — ризик та вихід із зони комфорту.”

“Нашим третім емоційним барʼєром на шляху досягнень є небажання діяти. Досягнення того, що ви хочете, потребує дій — у багатьох випадках масштабних та негайних.”

“ПСИХОЛОГІЧНІ БАРʼЄРИ. 1) НЕСПРОМОЖНІСТЬ ДОТРИМУВАТИСЯ КУРСУ. 2) ПРИГОЛОМШЕННЯ/ЗАЦИКЛЕННЯ/ПЕРЕНАВАНТАЖЕННЯ.”

“Одним із найбільших психологічних блоків, з якими боремося, є те, що люди дуже легко збиваються з наміченого курсу. Іноді буває достатньо будь-якого відволікального фактора.”

“Визначте, що вас зазвичай відволікає, і позбудьтеся цього.”

“Останнім психологічним барʼєром, який хочу тут розглянути, є відчуття приголомшення, або перевантаження вашими цілями.”

“Коли ми вчимося приймати те, щодо чого не маємо контролю чи впливу, то позбуваємося неспокою. Коли ж контролюємо тільки те, що можливо контролювати, і впливаємо лише на те, що піддається впливу, то наше життя отримує квантовий стрибок уперед. Одним із того, що маємо просто приймати, є плин часу. Контроль та вплив залишаються для того, як ми діємо, розставляємо пріоритети та концентруємось. Управляйте ними, і це буде ефективним використанням часу.”

“«Матриця Ейзенгавера»”

“Хочете двохвилинний план дій, що поліпшить ваше використання часу до кінця життя? Запишіть наступні три питання на папірці й помістіть його на видне місце. 1. У якому квадраті я перебуваю зараз? 2. Чи те, що я зараз роблю, наближає мене до моїх цілей? 3. Чи це зараз найкраще використання мого часу?”

“все, що створили люди, було створене спочатку в чиїйсь голові, а вже потім зʼявилося на світ. Із вашим життям відбувається те саме. Спочатку ви створюєте його у своєму розумові, а вже потім виводите у світ.”

“Механіка «двогодинного рішення» є оманливо простою. Ви починаєте з виділення для себе двогодинного блоку часу без відволікань… Це не «складання переліку справ, які треба зробити», це не просто якась нудна рутина — це творчий час… Уся суть тут у тому, що ви інвестуєте час у себе, і це найнадійніша, найбезпечніша інвестиція, яку можете зробити. Повірте мені, вам необхідно буде щонайменше дві години, щоб зробити це правильно. Це має відбуватися між кінцем одного робочого тижня та початком наступного.”

“Подумайте про те, що казав Ганді: «Щоранку я молюся дві години. Якщо ж попереду винятково напружений день, то три години».”

“КРОК 1. ВІДНОВІТЬ ЗВʼЯЗОК ЗІ СВОЇМИ ЦІЛЯМИ”

“КРОК 2. ПОВТОРІТЬ І РОЗБИЙТЕ НА БЛОКИ СВОЇ ЗОБОВʼЯЗАННЯ”

“КРОК 3. ЗАПЛАНУЙТЕ «ЧАС УДОСКОНАЛЕННЯ»”

“Фактично можете з подивом дізнатися, що маєте величезну купу часу для всіх дивовижних речей, які хочете зробити, якщо просто їх заплануєте.”

“КРОК 4. ЗАПЛАНУЙТЕ «ЗЕЛЕНИЙ ЧАС»”

“КРОК 5. ЗАПЛАНУЙТЕ «ЧЕРВОНИЙ ЧАС»”

“КРОК 6. ЗАПЛАНУЙТЕ (ЧИ ЯК МІНІМУМ ПОЗНАЧТЕ) «ГНУЧКИЙ ЧАС»”

“КРОК 7. ЗАПЛАНУЙТЕ «ЧАС ВІДНОВЛЕННЯ»”

Найбільшим марнуванням часу є робити ідеально те, що не треба робити взагалі.

“не більше шести суттєвих завдань для будь-якого конкретного дня… «Які шість найважливіших пунктів я можу досягти?»,”

“Більшість людей, які застосовують «двогодинне рішення», а потім «щоденну велику шістку», складають план на день зранку, перед початком дня. Це, безумовно, краще, ніж не складати його взагалі, але якщо ви також хочете, щоб ваша підсвідомість почала творити дива, складайте свою «щоденну велику шістку» напередодні увечері.”

“Поки ви спите, ваш мозок надзвичайно активний і робить дещо велике. Значною мірою заняттям вашого мозку під час сну є опрацювання того, що сталося за день, на основі чого ваша підсвідомість готує вас і ваш внутрішній світ до наступного дня. Тому, складаючи вашу «щоденну велику шістку» перед сном, ви фактично сієте зерна думок, із якими ваша підсвідомість працюватиме, поки спите.”

“Альберт Грей сказав, що спільною рисою успіху є те, що: «Успішні люди формують звичку робити те, що неуспішні робити не люблять».”

“Починати з багатозадачності - помилка, і люди, які вважають, що вона їм вдається, безумовно самі себе обманюють.”

“За словами Пітера Брегмана у Harvard Business Review, роблячи кілька справ одночасно, ми ошукуємо самих себе, думаючи, що досягаємо більшого. Реально ж наша продуктивність падає аж на 40%.”

“«закон Паркінсона». Цей закон говорить: «Робота розширюється так, щоб заповнити час, доступний для її виконання».”

“Дайте собі менше часу — і те саме завдання дивовижним чином зазвичай виконуватимете з не гіршою, а то й із кращою якістю.”

“Якби хтось мав розповісти про вас на вашому похороні, яких би слів про своє життя ви чекали?”

“Інструменти управління енергією. ІНСТРУМЕНТ Nº 1. ВАША СПРОМОЖНІСТЬ СМІЯТИСЯ…ІНСТРУМЕНТ Nº 2. ВАША СПРОМОЖНІСТЬ ПРАКТИКУВАТИ ВДЯЧНІСТЬ…ІНСТРУМЕНТ Nº 3. ВАША СПРОМОЖНІСТЬ УПРАВЛЯТИ ДЖЕРЕЛАМИ ІНФОРМАЦІЇ… ІНСТРУМЕНТ Nº 4. ВАША СПРОМОЖНІСТЬ ВИЗНАЧАТИСЬ ІЗ КОНЦЕНТРАЦІЄЮ… ІНСТРУМЕНТ Nº 5. ВАША СПРОМОЖНІСТЬ ДІЯТИ”

“Деякими ж повсякденними плюсами сміху є такі: він спалює калорії; він розтягує мʼязи; він створює приємні відчуття; він вивільняє низку корисних для здоровʼя гормонів: ендорфіни, допамін, серотонін, гормон росту та багато інших; він робить вас привабливішими; він зменшує чи частково знімає негативний стрес.”

“Ерік Плантенберг: «Неможливо бути вдячним та негативним одночасно».”

“«Сміття на вході = сміття на виході».”

“Програмування вашого розуму походить від джерел його вхідної інформації, яких є пʼять: 1) що ви читаєте; 2) що ви дивитеся, 3) що слухаєте; 4) люди довкола вас, 5) ваша мова.”

“Згідно з дослідженням компанії Nielsen, пересічний американець дивиться телевізор 142 години на місяць. Це понад 4,5 години на день, щодня.”

“Зазвичай легше досягти здорового мислення діями, ніж здорових дій думками.”

“Звʼязок між здоровим тілом та здоровим духом просто не може бути тіснішим. Навіть звичайна 15-хвилинна прогулянка чи десяток віджимань можуть добряче прояснити ваш розум і дати чудовий заряд енергії.”

“За будь-якого тренування - для більшої витривалості чи сили — фактичний стимул для зростання виникає в дуже невеликій частині: в останні від 1 до 5% всього часу.”

“Результат дають саме останні 5%…При справжньому тренуванні, якщо виконувати 95%, то отримаєте нуль результатів.”

“маленькі перемоги в контрольованих сферах життя створюють імпульс, що поширюється на всі сфери.”

“Є три речі, які я роблю перед сном, щоб налаштуватися на чудовий початок наступного дня…Я виділяю хвилинку, щоб переглянути подумки день, який минув, попрактикувати вдячність і просто відпустити його… Я складаю свою «щоденну велику шістку» на день наступний… Я ставлю будильник на той час, коли хочу прокинутися на- ступного ранку.”

“Ось як минає для мене перша година нового дня й ось чому кожен крок є ефективним… 1) Дзвенить мій будильник, і я встаю з ліжка - не натискаю кнопку «відкласти». 2) Одразу ж, як прокинусь, я починаю день із вербального ствердження - зокрема, промовляю вголос: «Це буде чудовий день!» … ствердження насправді надзвичайно потужно впливають на розум, особливо в ці перші ранкові кілька хвилин. 3) Я виділяю хвилинку для практики вдячності. Дуже вдячний за мій дім, здоровʼя, ліжко, родину, бізнес і багато чого іншого. 4) Я чищу зуби щіткою та ниткою - це просто здорова звичка 5) Я спускаюся до кухні й випиваю велику (майже півлітрову) склянку води. 6) Я починаю варити каву і по-справжньому насолоджуюсь цим процесом. 7 ) Я йду до вітальні, де стаю на своє «ранкове місце». Розпрямляюсь і роблю пʼять глибоких вдихів, аж до живота. 8) Упродовж кількох хвилин я розтягую ноги та спину. 9) Я роблю 20—25 глибоких присідань. 10) Я роблю 40 віджимань. 11) Виконую 40 вправ на прес. 12) Тепер, коли мій мозок і тіло увімкнені (такого роду легка чи середня розминка дещо збільшує серцевий ритм, що фізіологічно прискорює потік енергії), я вже точно прокидаюсь. Якщо сяду нерухомо, то не почну куняти. Тому це момент, коли я читаю власний опис моїх основних цінностей, мети та ключових цілей. 13) Я виділяю від 20 до (в ідеалі) 60 хвилин для медитації. 14) Тепер, коли мій розум/мозок насправді мислить глибше, я коротко повторюю крок 12 - знову проглядаю цінності, мету, цілі та ствердження. 15) Тепер, коли мій розум і тіло повністю налаштовані, знову проглядаю свою «щоденну велику шістку» і вношу до неї будь-які поправки, які тільки захочу. 16) Під кінець подумки повторюю все, що зробив щойно, і підбиваю підсумок. Я буквально визначаю кожну конкретну дію як маленьку перемогу і подумки сам себе з ними вітаю. Тепер я готовий вийти назустріч новому дню.”

“медитація загалом (серед іншого) зміцнює одночасно і розум, і мозок. Якщо ваш розум створює вашу реальність, то виходить, що потужніший розум створює потужнішу реальність.”

“невикористаний потенціал є найбільшим тягарем людства.”


Платформа продуктивності Встигайте більше за менший час. (promo)

No comments:

Post a Comment

Brain Words: How the Science of Reading Informs Teaching

  Speed reading practice  (promo) Book notes: “The more you read and study and experience life, the more words you add to that dictionary in...