Wednesday, August 13, 2025

"Не змушуйте мене думати" Стів Круг

 

тренажер для швидкого читання (промо)


Нотатки з книги:

“дизайн користувацького досвіду (User Experience Design, скорочено UXD або просто UX) — термін, що позначає будь-яку діяльність або професію, яка сприяє поліпшенню досвіду користувачів.”

“Usability (англ.) - використовність, зручність використання.”

“використовність — це про людей, про те, як вони розуміють якусь річ і як послуговуються нею, а не про технології. І якщо технології зчаста змінюються швидко, то людство — повільно”

“Що коротша книжка, то більше шансів, що її прочитають. [Ось чудовий принцип використовності: коли щось потребує або може потребувати великих витрат часу, цим навряд чи будуть користуватися.]”

“«Не змушуйте мене думати!» Скільки працюю, завжди кажу людям, що це перший закон викорис-товності. Головний принцип, який ставить крапку у рішенні, функціональний дизайн чи ні. Якщо ваша памʼять здатна вмістити лише одне правило використовності, то нехай у ній закарбується саме це.”

“кожне запитання - це додаткове навантаження на мозок. Зайві роздуми відвертають нашу увагу від завдання. Спершу цього можна й не помітити, але якщо будемо постійно гадати, що ж натиснути, то зауважимо, що зосередитися нам става-тиме все важче.”

“щоб вебсторінка була ефективною, вона повинна справляти враження відразу. Цього можна досягти, якщо її зміст і вигляд — самоочевидні або принаймні зрозумілі.”

ФАКТ #1: Ми не читаємо сторінки. Ми проглядаємо їх.

ФАКТ #2: Ми не шукаємо найкращого варіанту. Ми шукаємо прийнятний.

“Я роками спостерігав таку поведінку, але поки не прочитав книжку Гері Кляйна «Джерела влади: Як люди ухвалюють рішення», не надавав цьому великої ваги. Кляйн багато літ вивчав, як люди різних професій, зокрема пожежники, пілоти, шахісти та оператори атомних електростанцій, ухвалюють важливі рішення за складних обставин, коли часу обмаль, цілі нечіткі, інформації бракує, а ситуація мінлива.”

ФАКТ #3: Ми не знаємо, як треба. Ми пробуємо, поки не вийде.

“Моя порада: впроваджуйте щось нове лише коли впевнені, що ваш задум кращий; якщо вагаєтесь - дотримуйтесь усталених норм.”

“Систематичність — це справді те, до чого варто прагнути, коли створюєш вебсайт або мобільний застосунок. Якщо навігацію, наприклад, завжди розміщують в одному і тому ж місці, то ми про неї й не думаємо, не гайнуємо часу, щоб її знайти. Але може трапитися так, що для того, аби вебсайт був зрозумілішим, доведеться трішки відійти від звичної схеми.”

“закарбуйте у памʼяті таке правило: ЛЕГКІСТЬ У СПРИЙНЯТТІ ВАЖЛИВІША ЗА СИСТЕМАТИЧНІСТЬ”

“вебсторінок. Дон Норман у новому виданні своєї книжки про використовність «Дизайн звичних речей» дуже гарно пояснює, що насправді ми у всьому (наприклад, у дверних ручках) шукаємо такі підказки (щоб зрозуміти, двері відчиняються на себе чи від себе). Прочитайте цю книжку і ви вже ніколи не дивитиметеся на двері так, як раніше.”

“Коли редагуєте вебсторінку, памʼятайте, будь-що може створювати візуальний шум (обирайте підхід «від зворотного») і заберіть елементи, що не мають великого значення. Користувачі, які проглядають вебсайт поспіхом, на все увагу не звертатимуть, тож неважливих компонентів слід одразу позбутися.”

“Якщо справді хочете дізнатися, як зробити текст зручним для швидкого аналізу (або якщо загалом цікавитеся усім, що повʼязане з написанням текстів в інтернеті), то не йдіть, а біжіть по свій телефон чи до компʼютера, і мерщій замовте книжку Дженні Редиш «Відпустіть слова».”

Поки кожен рух простий та очевидний, неважливо скільки разів треба клацати. ДРУГИЙ ЗАКОН КРУГА

“На перший погляд, «кількість натискань, потрібних, щоб кудись перейти» здається суттєвим показником. Та з часом я зрозумів, що насправді важливо не те, скільки разів треба клацати (хоча якась міра має бути), а радше наскільки складним є кожен рух — як довго треба думати, перед тим як щось зробити, і чи не викликає сумнівів будь-який крок.”

“У формах користувачів постійно простять зробити складний вибір чи відповісти на якісь мудруваті запитання. Керолайн Джерретт у своїй книжці «Форми, що працюють: створення вебформ для використовності» присвятила цій проблемі цілий розділ («Як спростити запитання»).”

Позбудьтесь половини слів на кожній сторінці, а потім викиньте ще половину з того, що залишилося. ТРЕТІЙ ЗАКОН КРУГА

“Позбудьтеся зайвих слів. Ефективне письмо лаконічне. Речення не повинно містити зайвих слів, абзац — зайвих речень, так само як на малюнку не має бути зайвих штрихів, а у пристрої — зайвих деталей”

“Жодних інструкцій. Інше велике джерело непотрібних слів — інструкції. Головне, що треба знати про інструкції, то це те, що їх ніхто не читає”

“Правило «навігація повинна бути всюди» має один виняток: форми. На сторінках, які містять форми для заповнення, постійна навігація іноді може зайвий раз відвертати увагу користувачів.”

“Назва сторінки повинна відповідати покликанню. Кожен сайт укладає зі своїми відвідувачами суспільний договір, який не підлягає розголошенню: Назва сторінки відповідає словам, на які я натиснув, щоб на неї потрапити.

“Як на мене, вкладки — це чудовий засіб навігації, яким слід користуватися частіше. Ось чому вони мені подобаються: 1) Вкладки самоочевидні… 2) Їх складно не помітити., 3) Мають естетичне значення.”

“Якщо у перші кілька секунд не вдається вловити ідею сайту, трактувати елементи сторінки буде важче. Тож є більша ймовірність, що я зрозумію щось неправильно і в результаті розчаруюся.”

“Вітальне слово. Вітальне слово - це короткий опис сайту у вигляді примітного блока, який розміщують переважно у верхньому лівому куті головної сторінки або посередині, тому це перше, що впадає в око.”

“Слоган — це влучна фраза, яка описує компанію, передає суть і переваги діяльності.”

“Вдалі слогани містять достатню кількість слів. Шести-восьми слів цілком вистачить, щоб передати суть і щоб фраза легко сприймалася.”

“Вдалі слогани — вказують на відмінність і очевидні переваги.”

“нескінченні обговорення я зазвичай називаю «релігійними суперечками», тому що вони дуже нагадують більшість дискусій про релігію та політику. Усі палко відстоюють власну думку щодо речей, які насправді ніяк неможливо довести - нібито для того, щоб вибрати найкраще рішення стосовно чогось важливого (як-от досягнення вічного миру, ефективності управління чи просто розроблення вебсторінок). А ще, як і в більшості релігійних суперечок, котрась зі сторін рідко змінює свої погляди в результаті.”

“не існує ніякого середньостатистичного користувача… КОЖЕН КОРИСТУВАЧ ОСОБЛИВИЙ, І КОЖЕН СПОСІБ КОРИСТУВАННЯ ІНТЕРНЕТОМ ТЕЖ ВИНЯТКОВИЙ”

“Єдиний спосіб зʼясувати, чи вебсайт справді працює — поспостерігати за тим, як інші люди ним користуються.”

“те, що здається простим для вас, не обовʼязково таке ж очевидне і для інших.”

Краще протестувати одного користувача, ніж не тестувати жодного.

“Дистанційне тестування без модерації. Такі сервіси, як UserTesting.com, мають людей, що можуть пройти для вас тестування на відео.”

“Більшість проблем із забезпеченням зручності у користуванні мобільними пристроями зводиться до того, щоб знайти правильні компроміси.”

“Ознаки (affordances) — це візуальні підказки в дизайні обʼєкта, що допомагають зрозуміти, як його можна використовувати… Для того, щоб ознаки працювали, вони мають бути помітними,”

“Захват — це новий чорний. Що воно взагалі таке - «захват»? Захват дещо складно пояснити; це щось, що «можна зрозуміти, лише коли сам проймешся цим почуттям». Мабуть, замість шукати дефініцію, легше буде назвати слова, які люди вживають, коли говорять про продукти, що викликають у них захват: цікавий, незвичайний, приголомшливий, захопливий, оригінальний і навіть магічний. Застосунки, що здатні викликати захват, зазвичай виникають внаслідок синтезу двох ідей: того, що люди дуже хочуть могти робити, але вважають це неможливим, і того, як можна це здійснити, використовуючи новітні технології.”

“За моїми стандартами, застосунок, що викликає захват «має функці, за які вас кілька сотень років тому спалили б на вогнищі».”

“Інколи легкість у запамʼятовуванні є важливим чинником, який впливає на те, чи будуть люди повсякчас послуговуватися програ-мою. Зазвичай, коли ви купуєте застосунок, то готові присвятити певний час на те, щоб зрозуміти, як ним користуватися. Але коли наступного разу доводиться наново у всьому розбиратися, ви навряд чи будете від цього в захваті. Якщо застосунок вас не дуже вразив, ви полишите його - так роблять із багатьма.”

“Завжди вважав, що корисно уявляти собі, ніби у користувача, який заходить на вебсайт, завжди є певний запас лояльності. Із кожною проблемою, яка може йому трапитися на сайті, рівень лояльності знижується.”

“Більшість користувачів дуже скептично ставляться до запитів із проханням надати особисту інформацію і дратуються, коли сайт вимагає більше ніж потрібно для виконання поточного завдання.”

“сайтах. Свої спостереження автори описали в статті «Керівні принципи для доступних і зручних вебсай-тів: спостереження за користувачами, які працюють із екранними зчитувачами»”

“«Guidelines for Accessible and Usable Web Sites: Observing Users Who Work with Sereen Readers». Опубліковано в АСМ Magazine, Interactions (листопад-грудень, 2003). З дозволу АСМ, Джинні зробила її доступною для користування на https://redish.net/wp-content/uploads/Theorfanos_Redish_InteractionsPaperAuthorsVer.pdf

“A Web for Everyone: Designing Accessible User Experiences by Sarah Horton and Whitney Quesenbery”

“Web Accessibility: Web Standards and Regulatory Compliance”

“It’s Our Research: Getting Stakeholder Buy-In for User Experience Research Projects”

“Книжка Лії Б’юлі The User Experience Team of One: A Research and Design Survival Guide… написана спеціально для тих, хто «єдиний у компанії практикує (чи хоче практикувати) дизайн, орієнтований на користувача»”

“пошукайте статтю «Don’t Put Labels Inside Text Boxes (Unless You’re Luke W)» («Не розміщуйте текстові підказки усередині полів”

#1 Додаток для Швидкочитання (промо) 

No comments:

Post a Comment

"Пам’ятай: паролі, дні народження, важливі дати і все, що ще не забув" Н. Делліс

  швидкочитання (промо) Нотатки з книги: “найліпший спосіб запамʼятати будь-що - перетворити його на уявний образ.” “увага становить ВЕЛИЧЕ...