Sunday, February 2, 2020

Розвивай свій мозок. Наука про зміну мозку (Джо Диспенза)

Кращі нотатки з книги:

"за законами квантової фізики мозок представляє собою скупчення квантових можливостей ще до того, як ми виміряємо його, до того, як зможемо побачити ці можливості."

"Нещодавні дослідження в галузі нейробіології доводять, що людина здатна змінювати свій мозок думками."

"За еволюцією, лобова частка розвинулася в людини в останню чергу. Вона безпосреденьо над очима, у вашому чолі. У лобній частці зберігається образ самого себе, і все те, що ви зберігаєте в цій особливій ділянці, й визначає, як ви взаємодієте з навколишнім світом і як сприймаєте реальність."

"Лобова частка дає вам думати про власне майбутнє, керувати своєю поведінкою, мріяти про нові горизонти і загалом веде вас стежками життя. Це - оселя вашох свідомості. Лобова частка - це справжній дар людині від еволюції."

Тренуй Свій Мозок разом з Readlax: Швидкочитання. Ігри для мозку. Тренування пам'яті. (промо-лінк)

"Саме в цьому й полягає принцип нейропластичності - у здатності змусити мозок перемкнути свої звичні внутрішні схеми та активувати нові шаблони і комбінації."

"Наш потужний мозок - це інструмент, що дає нам можливість розвиватися просто шаленими темпами."

""Біла книга Рамти" виявилася чудовим каталізатором, який ніби підсумував усі мої думки та увесь досвід мого дорослого життя. Книга поставила під сумнів усе те, що здавалося моєму здоровому глузду істиною, та підняла мене до нового рівня свідомості й розуміння природи реальності."

"Феномен спонтанного зцілення означає, що тіло самостійно відновлюється пілся травми або самостійно позбавляється захворюваннь без традиційного медичного втручання, такого як хірургія чи лікарські засоби."

"Після кількох років спілкування з людьми, які особисто пережили спонтанну ремісію та зцілення, мені стало ясно, що більшість з них володіла чотирма особливими якостями. Усі вони пережили ті ж самі збіги. Збіг №1: вроджений вищий розум вдихає в нас життя і здатний зцілити тіло. Збіг №2: думки реальні; думки безпосередньо впливають на тіло. Збіг №3: ми здатні перепрограмувати себе. Збіг №4: ми зданті так добре зосереджувати увагу, що можемо втратити відчуття простору і часу."

""навчання за Геббом", і ідея в основі цієї концепції досить проста: нервові клитини, що разом активуються, разом потім і працюють. Таким чином, якщо певні групи нейронів постійно стимулювати разом, вони утворюють між собою міцніші, набагато потужніші зв'язки... другим аспектом навчання за Геббом, нервові клитин, що більше не активуються разом, більше не працюють спільно."

"увага - це навичка!"

"ми точно знаємо, що мозок змінюється у відповідь на кожний новий досвід, кожну нову думку й усю нову інформацію. Це називається пластичністю."

"останні дослідження свідчасть про те, що нормальний, здоровий мозок дорослої людини здатний продукувати нові мозкові клітини. Цей процес називається нейрогенезисом."

"За даними Національної академії наук від листопада 2004 року, мисленнєве тренування за допомогою медитації та фокусування уваги здатне змінювати внутрішню роботу мозку."

"Мозок - це орган центральної нервової системи, що має найбільшу кількість згрупованих нервових клітин, або нейронів. Коли скупчення нейронів стає величезним, з'являється інтелект."

"Мозок складається приблизно зі 100 мільярдів нейронів, що утворюють нескінченну кількість тривимірних фігур."

"Коли ми дізнаємося щось нове або отримуємо життєвий досвід, нервові клітини групуються та створюють нові схеми, і це в буквальному розумінні змінює нас."

"складається враження, ніби існує два елементи нашої свідомості. Один аспект, який ми називаємо суб'єктивною свідомістю, підтримує нашу особисту волю й дає нам виявляти себе як мислячу особистість, зі своїми власними рисами та характеристиками. Наша індивідуальна, суб'єктивна частина свідомості - це наші унікальні якості, куди входить здатність навчатися, запам'ятовувати, творити, мріяти, робити вибір чи навіть відмовлятися від вибору. Це і є наше "я", або наша особистість. Суб'єктивна свідомість може існувати як в тілі, так і незалежно від тіла. Іншим елементом свідомості є наш внутрішній розум, який щодня дає нам життя. Назвемо його об'єктивною свідомістю, або підсвідомістю. Це система усвідомлення, що існує окремо від свідомого розуму. Це підсвідомість, однак вона надзвичайно розумна та здатна мислити. Вона також існує ділянками мозку, щоб підтримувати порядок в тілі. Завдяки цій об'єктивній свідомості мозок щомиті обробляє мільйони автоматичних функцій на клітинному рівні, а також на загальному рівні, однак цього ми теж не усвідомлюємо."

"Невидимі якості самоспоглядання, самоаналіз та самоспостереження визначають наше суб'єктивне "я""

"розум є продуктом мозку в дії" !

"Свідомість наділена двома особливими якостями: об'єктивною та суб'єктивною"

"Об'єктивна свідомість - це сила життя, Джерело, Поле нульової точки. Ми з вами теж пов'язані з цим полем, що вдихає в нас життя через середній мозок, мозочок та стовбур мозку. Це підсвідомий розум."

"Суб'єктивна свідомість, розташована в неокортексі, є дослідником, особистістю, яка навчається та поглиблює своє розуміння життя, виражаючи його на вищому рівні. Це свідомий розум."

"Свідомість - це єдиний елемент, що дає нам зрозуміти, як ми можемо змінювати свій мозок і розум."

"Дві операційні системі мозку:
1) Суб'єктивна свідомість -> неокортекс -> свідомий розум
2) Об'єктивна свідомість -> середній мозок, мозочок і стовбур мозку -> підсвідомий розум"

"Сьогодні кожен школяр знає істини, за які Архімед віддав би своє життя (Ернест Ренан)"

"нейрони - це єдині клітини в організмі, котрі безпосередньо взаємодіють одні з одним; між ними відбувається обмін повідомленнями у формі електрохімічних сигналів або імпульсів."

"всі нервові клитини (у медуз, інших тварин чи людей) функціонують за тими ж базовими електрохімічними принципами передачі інформації"

"Автономна нервова система відповідає за мимовільні функції та гомеостаз, безперервний баланс, що підтримує в нашому тілі природний розум. Наша автономна нервова система регулює температуру тіла, рівень цукру в крові, частоу пульсу та усі ті мільйони інших процесів, що ми їх навіть не помічаємо. Вона називається автономною (або автоматичною), оскільки контролює всі ці функції без жодної нашої свідомої участі."

"Автономна нервова система (АНС) у свою чергу має дві підсистеми - симпатичну нервову систему та парасимпатичну нервову систему."

"Установка - це група згуртованих думок, яка активує в мозку конкретні нервові клітини, що потім стимулють ті чи інші нейромедіатори, змушуючи нас думати, діяти та почуватися певним чином."

"Знання - це сила, а сила - це контроль."

"Неокортекс - це оселя нашої свідомості та творчих задатків. Це наш мозок, який міркує і мислить, даючи нам можливість навчатися та запам'ятовувати все, що відбувається з нами в зовнішньому світі, а потім модифікувати свої дії, щоб наступного разу діяти ліпше чи інакше - або повторити точнісінько так само, якщо дія мала позитивний результат."

"Загалом, лобові частки відповідають за навмисні дії, а також за фокусування уваги. До того ж, вони координують практично всі функції решти мозку". Тім'яні частки відповідають за відчуття, пов'язані з дотиком та сенсорними сприйняттям, виконують зорово-просторові завдання та забезпечують орієнтацією тіла, а також координують деякі мовні функції. Скроневі частки оброляють звуки, сприйняття, навчання, мову та пам'ять і є центрами обробки запахів. Ці частки також містять ділянку, що допомагає нам обрати, які саме думки висловити. Потиличні частки керують зоровою інформацією, тому їх чато називають зоровою корою.

"Лобова частка - місце, де виникає свідома увага. Коли ми максимально зосереджені та свідомі, наша лобова частка перебуває на піку своєї активності... У лобовій частці також зароджується самосвідомість. Це найрозвиненіша ділянка мозку, де виявляється наше "я""

"Воля - це ключове слово, яким можна описати лобову частку."

"Явище неврологічного виживання найспритніших нейронів називається нейронним дарвінізмом."

"від самого народження немовля здатне чути будь-який звук, що чує дорослий. Однак підгрунтя для рідної мови формують лише ті слова, що немовля постійно чує від своєї матері. Якщо мати говорить англійською, рідною мовою дитини стане англійська, навіть якщо інші люди навколо неї говорять іншими мовами."

"постійна батьківська підтримка виконує найважливішу роль в стимулюванні немовлят до експериментування з новими звуками, а також сприяє тому, що немовлята закріплюють мовні елементи на неврологічному рівні."

"Шляхом навчання та отримання життєвого досвіду ми посилюємо зв'язки між нервовими клітинами, і ці посиленні синаптичні патерни здатні забезпечувати набагато складніший та розмаїтіший процес мислення. Кодування нових знань та нового досвіду в синаптичних зв'язках мозку сохже на оновлення апаратного забезпечення комп'ютера - за винятком того, що люди унікальні в опрацювання когнітивної інформації."

"Деякі дослідники переконані, що успадковані генетичні синаптичні зв'язки зумовлюють лише 50% наших особистісних рис. Ми успадковуємо від батьків знання, шаблони мислення та почуття, що стають фундаментом для нашої особистості. Але це лише 50% нашої особистості. Успадковані генетичні міжнейронні зв'язки - всього лиш платформа, з якої ми починаємо життя."

"навчання - це створення нових синаптичних зв'язків"

"людський мозок досить гнучкий для того, аби подолати генетично запрограмовані відділи чи модулі, відведені для зорового або слухового сприйняття, та перепрограмувати їх на виконання нових функцій на основі зовнішніх стимулів, що він здатен обробити."

"Ми являємо собою результат того, що думаємо (Будда)"

"астроцити, котрі складають майже половину клітин мозку, збільшують кількість функціональних синапсів між нейронами в мозку та в центральній нервовій системі."

"на язику більше тактильніх нервових рецепторів, аніж на будь-якій іншій частині тіла, за винятком губ."

"Існує два способи, у які ми створюємо нові синаптичні зв'язки в мозку. Перший - це вивчення нового; другий - отримання нового досвіду. Щоразу, як ми отримуємо нові знання та інформацію, мозок змінюється. Коли ми отримуємо новий досвід, мозок також записує його як новий патерн нервових ланцюгів."

"Дізнатися щось або навчитися чомусь, означає, що ми зазнали впливу фактичних даних, перевели цю інформацію в пам'ять і тепер можемо згадувати її за бажанням чи потребою."

"Семантичні спогади - це інформація, яку ми дізналися на інтелектуальному рівні, однак не пережили на влосном досвіді. Іншими словами, ми можемо розуміти нову інофмрацію як концепцію, однак наші органи чуття ще не мають з нею досвіду. Те, що ми засвоїли, живе лише у нашій уяві, однак не в тілі. Я називаю це текстовим методом створення зв'язків, оскільки він позбавлений досвіду. Семантичні спогади - це просто факти, записані в мозку, інфомрація, що зберігається як інтелектуальні або філософські дані. Таке знання наявне лише як можливість, а не реальність. Отримання нових знань - це філософське засвоєння особистого досвіду інших людей. Це та інформація, яку засвоїли чи усвідомили інші люди, проте яку ми ще не застосовували у власному житті. Семантика - це просто факти, котрі ми можемо згадати чи пам'ятати."

"Вам потрібно лише кілька асоціативних стимулів, щоб активувати неврологічні зв'язки з минулого, і варто їм було активуватися, як ви згадуєте усю ту подію"

"Коли ми дізнаємося досі нове та запам'ятовуємо цю інформацію, то маємо можливість ліпше підготуватися до нового досвіду. А не володіючи знаннями, ми переживаємо досвід без розуміння того, як поводитися у розпал цього процесу."

"знання - це передвісник досвіду" !!!


"нам завжди потрібно перейти від теоретичних знань до практичної роботи"

"Засвоєнння нових знань готує нас до нового досвіду, і що більшим обсягом знань ми володіємо, то ліпше ми підготовлені до цього досвіду."

"Знання без досвіду - це філософія, а досвід без знань - це невігластво. А от внаслідок компбінації між ними й народжується мудрість"

"Інтелект - це засвоєне знання, а мудрість - це знання, пережите на власному досвіді." !!

"Мудрість - це переживання досвіду, який ми розуміємо на всіх рівнях, оскільки пережили це самі та засвоїли новизну цього досвіду"

"знання таким чином, можна описати як досвід та мудрість однієї людини, які вона може передати комусь іншому."

"1) Знання -> 2) Досвід -> 3) Емоція -> 4) Розуміння -> 5) Мудрість -> 6) Еволюція -> 1) Знання"

"Одне з тлумачень процесу розвитку людини. Знання є передвісником досвіду. Коли ми засвоюємо нову інформацію та застосовуємо ці знання, модифікуючи свою поведінку, то створюємо новий, насиченіший досвід. Оскільки емоції є кінцевим родуктом досвіду, результатом наших свідомих дій має стати новий досвід з новою емоцією. Коли ми свідомо розуміємо, як створити цей новий досвід, грунтуючись на спогадах про те, що засвоїли та зробили, то отримуємо мудрість. Мудрість - це свідоме розуміння того, як ми можемо створювати будь-який життєвий досвід з власної волі. Мудрість також може виникати, коли ми вчимося з небажаного досвіду, розуміючи, які саме наші дії призвели до подібного результату, аби більше ніколи цього не повторювати. Еволюція - це мудрість через розуміння створюваних нами відчуттів, заснована на тому, що ми дізналися, продемострували, а потім пережили на власному досвіді."

"Спосіб, у який ми засвоюємо та запам'ятовуємо інформацію, скріплює наші нейрони між собою, утворюючи міцініші зв'язки за Законом асоціацій. Теорія Гебба допомагає нам пояснити, як відбувається асоціативне навчання. Коли слабкі вхідні сигнали (нова інформація, котру ми намагаємося засвоїти) та сильні вхідні сигнали (знайома, відома інформація, вже закріплена в мозку у формі нервової мережі) спрацьовують одночасно, слабкіший зв'язок зміцнюється через активацію сильнішого зв'язку"

"новий зв'язок набагато легше сформувати з ланцюгами, які вже активно працюють"

"Незнайоме нам поняття ми можемо з легкістю інтегрувати у вже наявні в нас нервові мережі, використовуючи Закон асоціацій."

"Навчаємося ми шляхом асоціацій, а от запам'ятовуємо шляхом повторень." !!

"Якщо узагальнити теорію навчання за Геббом, вона звучатиме так: "Нервові клітини, що активуються разом, разом і скріплюються". А у законі повторення в цьому узагальнені з'являється ще одна складова: "Нейроні, котрі постійно активувалися разом, міцніше скріплються разом""

"Мозок ніколи не припиняє розвиватися та змінюється, засвоюючи нову інформацію і отримуючи новий досвід, до обробляється шляхом асоціацій та зміцнюється через повторення."

"Дві півкулі неокортексу не є дзеркальними відображеннями одна одної. Права лобова частка ширша, ніж ліва, а ліві потилочні частки ширші за праві. Це явище подвійної асиметрії широко відоме як зсув Яковлєва, названий на честь доктора неврології Гарвардської медичної школи Павла Івановича Яковлєва, що і є автором цього відкриття."

"у дитини травма правої півкулі вважається набагато небезпечнішою, аніж травма лівої, а от у дорослих, на думку лікарів, усе навпаки."

"1982 року Голдберг опублікував теоретичну роботу, в якій пов'язував функцію П.П. (правої півкулі) з когнітивною новизною, а функцію Л.П. (лівої півкулі) - з когнітивною рутиною. Він був переконаний, що права сторона неокортексу виявляє найбільшу активність при обробці нових, невідомих понять, у той час як ліва сторона найактивніше працює при обробці знайомих, відомих даних. Коли дитина дорослішає, нові стимули починаються оброблятися правою стороною мозкової кори, а потім передаватися та зберігатися у формі знайомої інформації у лівій стороні мозкової кори."

"Подвійна обробка інформації в мозку, тобто перехід від обробки нової інформації в правій півкулі до її закріплення як рутинної інформації в лівій півкулі, простежується при всіх типах навчання, і це доводять результати досліджень, проведених доктором філософії Алексом Мартіном разом з колегами з Національних інститутів розумового здоров'я."

"Складається враження, що перетворення нової інформації з правої півкулі на туринну інформацію в лівій відбувається незалежно від типу інформації. Неврологічні ланцюги, розташовані в П.П., спеціалізуються на швидкому засвоєні нових знань, натомість синаптичні мережі Л.П. задіяні у "шліфуванні" знайомих дій - певна річ, за умови достатньої мотивації та старанної практики."

"Міф про те, що обробкою музики, займається винятково права півкуля, правдивий лише для тих людей котрі не мають музичних навичок. Більшість людей, не пов'язаних з музикою, обробляють її правою півкулею, оскільки для них вона представляє новизну. Функціональні скани мозку показують, що талановиті музиканти слухають та обробляють музику в лівій півкулі, оскільки в них уже сформувалися відповідні нервові мережі завдяки постійному прослуховуванню музики та виконанню музичнх композицій."

"Вивчаючи нову інформацію (семантична пам'ять) та переживаючи новий досвід (епізодична пам'ять), ми створюємо нові синаптичні зв'язки та розвиваємо обладнання свого мозку."

"Ми навчаємося шляхом асоціацій. Ми використовуємо те, що вже знаємо, аби зрозуміти нове та невідоме. Коли ми активуємо неврологічні мережі, вже сформовані нашими знаннями та досвідом, ця частина мозку готується до створення нових синаптичних зв'язків, аби ще більше поглибити розуміння. Ця модель навчання за Геббом сформульована так: "Активуються разом - отже, скріплюються разом""

"Ми запам'ятовуємо шляхом повторення. Коли ми зосереджуємо усю увагу на предметі навчання та постійно повторюємо його, активуючи ці синаптічні зв'язки знову й знову, виділяються нейротрофічні хімікати, що змушують синапси між нейронами утворювати довготривалі стосунки. "Нейрони, котрі постійно активуються разом, міцніше скріплються разом""

"Апаратне забезпечення нашого мозку забезпечує нам здатність до навчання - тобто коли невідоме стає відомим - як на рівні нейронів за моделлю Гебба (мікроскопічному), так і на рівні подвійної мозкової обробки (макроскопічному)"

"Людина здатна змінити своє життя, просто змінивши стан свого розуму. (Вільям Джеймс)"

"Коли ми засвоюємо нову інформацію, то комбінуємо різні рівні розуму (різні нервові мережі), аби створити новий."

"Однією з причин того, що епізодичні спогади зберігаються в нас так довго (тобто ми можемо згадати їх упродовж тривалого часу), є те, що у формуванні цих спогадів брали безпосередньо участь наші почуття."

"Наша особистіть - це набір спогадів, шаблонів поведінки, цінностей, переконань, особливостей сприйняття та психологічних установок, котрі ми проектуємо в навколишній світ або ж приховуємо від світу."

"саме неокортекс є оселею ідентифікації особистості."

"Безперевне усвідомлення навколишнього середовища та свого тіла - це досить влучне визначення режиму виживання. У такому стані ми передбачаємо майбутнє, відштовхуючись від своїх спогадів про ситуації з минулого. У всіх видів, наділених неокортексом, цей відділ мозку відповідає за зір, слух, нюх, відчуття та смак, проводячи амоціацію між тим, на що наразі спрямовано його увагу, і певним спогадам з минулого, що здається йому відомим і знайомим."

"Що більшого розміру неокортекс, то вища здатність організму до навчання та запам'ятовування"

"Виживання - це завжди готовність або очікування наступної миті на підставі минулого; не буває так, що виживання пов'язане лише з теперішньою миттю"

"Мозку та тілу за своєю природою притаманно прагнути до гомеостазу - тобто до внутрішньої рівноваги. У режимиі виживання невідоме завжди загрожує цій рівновазі. Комфорт, знайоме і передбачуване - це усе те, чого ми мимоволі прагнемо досягти в режимі виживання"

"Кожна людина по-своєму реагує на стрес, оскільки всі ми по-різному запрограмовані в залежності від своєї генетичної спадщини, життєвого досвіду та набутих знань."

"Наші тіла не пристосовані до тривалого стресу. Коли реакція на стрес безперервно активується, ми невпинно прямуємо до недуг."

"Сон - це процес, під час якого відбувається більшість операцій з відновлення. Що менше ми спимо, то менше часу в нас на відновлення. Що менше сну ми отримуємо, то сильніший стрес переживаємо."

"Відчуття - це спогади про минулий досвід, а навчання - це створення нових спогадів на основі нових відчуттів."

"Вплив думок на фізичне тіло:
Установка -> Нервова мережа ->  Пептиди, створені в гіпоталамусі -> Сигнал, надісланий до клітин -> Кількість рецепторних ділянок на клітині -> Експресія ДНК/генів -> Експресія білків -> Експресія життя -> Здоров'я тіла"

"Психологічна установка -> Здоров'я тіла"

"Від усіх інших видів тварин нас відрізняє величина лобової частки щодо решти неокортексу. У котів лобова частка становить 3.5% від їхнього мозку вищого порядку. У собаки ця цифра становить сім відсотків. У шимпанзе та інших невеликих приматів, таких як гібони та макаки, співвідношення лобової частки до решти кори головного мозку становить від 11 до 17%. А от у людей лобова частка складає від 30 до 40 % від загальної величини неокортексу."

"Вчені помітили, що під час обробки невідомої або незвичної інформації права лобова частка активізувалася більше, ніж ліва. Коли ж учасники експерименту трохи попрактикувалися та засвоїли завдання, вони стали звичні для них, тоді відвищувалася активність лівої лобової частки. Таким чином коли ми засвоюємо невідому інформацію, активніше працює права частина префронтальної кори. Однак, щойно завдання стає звичним та рутинним завдяки мисленнєвому опрацюванню та практиці, основна активність починає відбуватися в лівій частині префронтальної кори."

"Лобова частка - це частина мозку, яка приймає рішення щодо дій, регулює поведінку, планує майбутнє та відповідає за тверді наміри. Інакше кажучи, коли ми дійсно цілеспрямовані та свідомо визначилися діяти певним чином, ми задіюємо лобову частку. Наш вміння зосереджуєвати і концентруватися також є функцією лобовох частки. Вона реалізує наш намір фокусувати увагу на певній думці чи певному завданні, не дозволяючи нашому розуму відволікатися на інші думки та стимули."

"Розвиток лобової частки триває упродовж підліткового віку та до 24-26 років."

"Завдяки великому розміру лобової частки люди наділені привілеєм створити думку  важливішою та реальнішою за будь-що інше."

"Коли ми засвоюємо новий матеріал із зовнішьного світу, лобова частка активує наявні закріплені схеми та нервові мережі в різних комбінаціях, патернах та послідовностях."

"Ми є тим, що чинимо постійно. Отже, досконалість - це не дія, а звичка. (Аристотель)"

"Робоча пам'ять наголошує на активній природі зберігання спогадів, яка визначається завданням, що ми виконуємо. Ми використовуємо робочу пам'ять, зокрема, при виконанні когнітивних (пізнавальних) завдань. Класичним прикладом є арифметичні обчислення подумки, коли ми повинні утримувати результати попередніх обчислень в робочій пам'яті, працюючи над черговим етапом обчислень."

"Імпліцитні спогади пов'язані зі звичками, навичками, емоційними реакціями, рефлексами, адаптацією, механізмами "стимул-реація",  аосціативно засвоєними спогадами та закріпленими моделями поведінки, що ми можемо з легкістю демонструвати без особливих зусиль з боку нашої свідомої уваги. Ці спогади також називаютсья невербальними спогадами, оскільки вони є властивостями, про які нам не обов'язково заявляти, проте які ми постійно демонструємо, не докладаючи багато свідомих чи вольових зусиль. Імпліцитні спогади тісно пов'язані з властивостями, що перебувають на підсвідомому рівні."

"Система пам'яті мозку:
Пам'ять:
1) Декларативна (експліційна) пам'ять, Свідома увага
- знання, факти (семантична пам'ять) [неокортекс]
- досвід-події (епізодична пам'ять) [неокортекс і середній мозок]
2) Недекларативна (імпліцитна) пам'ять, Несвідома/Підсвідома
- наявна мудрість: навички, звички, поведінка, рефлекси, емоційні реакції/обумовлені асоціативні спогади [здебільшого, середній мозок і мозочок]"

"Вважайте засвоєння знань у формі семантичної пам'яті способом свідомо оголосити про те, що ми засвоїли цю інформацію. Коли наша свідома увага активує ці щойно сформовані нервові ланцюги в неокортексі, нам нагадують про те, що ми засвоїли; ми можемо заявити про те, що ми знаємо цю інформацію, оскільки закріпили її як пам'ять. Знання включає процес "мислення", або наш інтелект"

"Знання прокладає шлях до нового досвіду. Щоб застовувати знання, ми маємо модифікувати нашу звичну поведінку для створення нового досвіду. Досвід є, таким чином, декларативною пам'яттю другого типу. Якщо засвоєння знань - це мислення, тоді переживання досвіду - це дія."

"Досвід, котрий ми ніколи не переживали раніше, дає нам потрібне відчуття новизни сукупної сенсорної інформації, щоб створити новий потік хімікатів та знову активувати нервові ланцюги"

"Засвоєння знань - це мислення; застосування знань - це дії та досвід. Здатність осмислено повторити досвід - це мудрість буття."

"Знання (Мислення) -> Досвід (Дія) -> Мудрість (Буття)"

"Мислення -> Дія -> Буття"

"Саме дія переносить досвід до довготривалої пам'яті" !!

"Буття означає: ми практикували й переживали щось на власному досвіді так багато разів, що це повторилося на навичку, звичку чи стан, для активації якого не потрібна свідома воля."

"Отримання  зворотного зв'язку та вказівок неймовірно важливе для процесу саморозвитку."

"Формування навички:
1) Несвідоме незнання навички -> 2) Свідоме незнання навички -> 3) Свідоме знання навички -> 4) Несвідоме знання навички"

"Закон повторень вкрай важливий для створення та закріплення нервових мереж."

"Для того, щоб еволюціонувати, ми маємо перетворити свої експліцитні спогади на імпліцитні; ми повинні здійснити перехід від знань до досвіду та до мудрості, або від розуму до тіла і до душі. Мисленнєва репетиція готує розум. Фізичне опрацювання тренує тіло. Поєднання мисленнєвого й фізичного опрацювання - це єдність розуму та тіла в новому стані буття. Коли розум і тіло єдині, ми досягаємо істинної мудрості. А мудрість завжди закріплюється в нашій душі."

"Пройти шлях від несвідомого незнання до свідомого незнання, а потім до свідомого знання та до несвідомого знання, щоб досягти тієї точки, в якій формуються та закріплюються імпліцитні системи. І тоді ви розвинете ваш мозок до такого рівня, що ваші реакції, моделі поведінки та психологічні установки стануть такими ж природними та невимушеними, як і початкові нервові ланцюги, котрі ви змінили з власного вибору. Завершивши цей процес, ви зможете виявляти ваші нові моделі поведінки зусиллям власної волі."

"Зі сторінок цієї книги ми дізналися, що володіємо здатністю змінювати свій розум і мозок."

"Молитися - означає тримати в розумі одну єдину думку чи ідею про бажаний результат та творити її реальнішою за поточні обставини. Ця цілеспрямована думка дає нам підключитися до вищого розуму. Коли ми звертаємося до цього вродженого інтелекту, що живе всередині нас, вкладаючи увесь свій намір в одне бажання, він відреагує на наше прохання."

View all my reviews

No comments:

Post a Comment

Brain Words: How the Science of Reading Informs Teaching

  Speed reading practice  (promo) Book notes: “The more you read and study and experience life, the more words you add to that dictionary in...