Friday, September 2, 2022

Економіка вражень. Битва за час, увагу та гроші ( Джозеф Пайн, Джеймс Гілмор)

Економіка вражень. Битва за час, увагу та гроші клієнта.
"Розумні" нотатки (promo)

Найкращі нотатки з книги:

“Час - це валюта, якою споживач платить за враження. Якщо вам вдасться переконати клієнта приділити вам більше часу, він витратить більше грошей на ваші послуги.”

“клієнти дедалі частіше хочуть отримувати в обмін на свій час, увагу та гроші не просто товари й послуги. Сьогодні люди значно більше прагнуть особливих вражень, які запам’ятаються надовго.”

“Саме час є основною характеристикою, яка відрізняє враження від послуг… послуги надаються на вимогу, тоді як враження розкриваються протягом певного часу”

“послуга означає заощаджений час, тоді як враження - це чудово проведений час.”

“Щоб привабити клієнта, ви повинні створити враження, варте уваги.”

“чотири сфери цінності вражень: розважальну, пізнавальну, ескапістську й естетичну.”

“Щоб створити привабливі враження, які гарантуватимуть вам увагу клієнта, потрібно дотримуватися п’яти основних принципів: - виберіть тему вражень; - гармонізуйте враження з позитивними сигналами; - усуньте негативні сигнали; - використовуйте різні способи фіксації спогадів; - залучайте всі п’ять чуттів.”

“Враження - це наша реакція на події, які відбуваються довкола, тобто це внутрішнє явище.”

“Є лише один надійний спосіб упевнетись у тому, що враження, які ви пропонуєте, варті уваги: ваші клєнти готові заплатити за час, проведений з вами.”

“Компанії, які хочуть узятися за створення вражень, мають знати концепцію грошової вартості часу й зрозуміти, що сума грошей, яку клієнти добровільно витрачають на будь-який досвід, прямо пропорційна цінності, яку вони вбачають у часі, проведеному в тому чи іншому місці.”

“значно краще вкласти гроші компанії у враження, ніж у рекламу”

“Враження, які генерують і попит на основний товар, і ваш прибуток, можуть забезпечити нескінченну рентабельність інвестицій завдяки зростанню доходів і нівелюванню витрат!”

“Враження - це четверта економічна пропозиція, яку не можна порівнювати з послугою, так само як послугу не можна порівнювати з товаром.”

“Загалом клієнти оцінюють вартість послуги вище, ніж вартість товарів, які потрібні для її надання. Послуга дає змогу виконати певне завдання, за яке клієнт не хоче братися самотужки, а товари лише є засобом для його виконна.”

“Після послуг з’являється нова економічна цінність - враження. Така пропозиція народжується, коли компанія цілеспрямовано використовує послугу як сцену, а товар - як декорації, щоб надійно захопити увагу клієнта”

“Запам’ятайте: ви створюєте враження не для того, щоб розважати клієнта, а щоб зацікавити його й утримати його увагу.”

“на відміну від розваг, навчання передбачає активну участь людини.”

“більшість користувачів інтернету шукають там вражень”

“поміркуйте про те, що передбачає будинок на домівку і що робить простір місцем. У книжці “Дім. Коротка історія ідеї” (Home: A short history of an idea) Вітольд Рибчинський, професор урбанізму в Пенсильванському університеті, аналізує п’ятсотрічну історію дизайну середовища - від Середньовіччя до інтер’єру Ральфа Лорена.”

“У час, коли кожен бізнес стає сценою, це мистецтво потрібно опанувати.”

“Південнокаліфорнійська громадська бібліотека Cerritos Library позиціонує себе як “першу у світі бібліотеку вражень” і використовує тему “подорожей крізь час”, оформлюючи різні зали в зовсім різному стилі. У місті, яке налічує п’ятдесят тисяч жителів, цю бібліотеку відвідують у середньому три тисячі людей щодня.”

“Цінова категорія - це більшою мірою індикатор цінності, яку вкладає в пам’ятну річ покупець, ніж індикатор собівартості товару.”

“Історія будь-якого економічного прогресу полягає в потребі платити за те, що колись було безплатним. В епоху економіки вражень нам більше не доведеться самотужки шукати способів побачити й відчути щось нове та дивовижне. Натомість ми дедалі частіше платитимемо компаніям, які створюватимуть для нас нові враження, - так само як ми платимо комусь за буденну роботу, яку колись виконували самотужки, за товари, які колись виготовляли власноруч, і за сировину, яку колись видобували самі. Ми дедалі частіше платитимемо за те, щоб провести ас у якомусь місці й узяти участь у чомусь цікавому.”

“існує шість варіантів оплати… Плата за вхід: гість платить за те, щоб увійти в заклад чи відвідати подію, як, наприклад, у кінотеатрах… Плата за подію: гість платить за те, щоб узяти участь у якомуь заході: зіграти на ігровому автоматі, зробити ставку, … Плата за період: клієнт платить за певний проміжок часу (за хвилину, годину, день, …), протягом якого користується певною пропозицією… Плата за вступ: клієнт платить у той момент, коли долучається до вражень, наприклад вступає до заміського чи громадського клубу… Плата за доступ: платня за можливість входу, участі, за час, членство чи належність, наприклад: доступ за лаштунки, … платня за місце на всіх спортивних іграх,… Плата за членство: людина платить за те, щоб бути частиною групи та брати участь у її діяльності. Ідеться, наприлкда, про клуби, ліги, форуми, …”

“клаєнтам не потрібен широкий вибір, їм потрібне саме те, чого вони хочуть.”

“Компанія має встановлювати ціну, орієнтуючись на цінність своєї пропозиції, а не на кошти, які вона на неї витрачає.”

“ЗАДОВОЛЕННЯ КЛАЄНТА = ОЧІКУВАННЯ КЛІЄНТА - ДУМКА КЛІЄНТА ПРО ОТРИМАНЕ”

“ЖЕРТВА КЛІЄНТА = ЧОГО КЛІЄНТ ХОЧЕ - НА ЩО КЛІЄНТ ПОГОДЖУЄТЬСЯ”

“п’ять років - це максимальний термін, протягом якого ви можете дозволити собі не освіжати бренду”

“великим компаніям часто бракує винахідності дрібних підприємців”

“В економіці вражень компанії мають розуміти, що треба створювати спогади (а не товари) і готувати сцену для вищої економічної цінності (а не просто надавати послуги)”

“Щоразу, коли працівник робить щось на очах у клаєнта, він грає роль у виставі.”

“На порожній сцені бізнесу драмою є стратегія”

“У бізнесі сценарієм є процеси - закодований (зазвичай) підхід, яких застосовує компанія для втілення своєї стратегії.”

“в економіці вражень робота - це театр.”

“перформансом є пропозиція - економічна цінність, яку компанія створює для своїх клієнтів.”

“Визначальна риса поганого актора - постійне нагадування глядачас про те, що він, узагалі-то грає”

“Долю компанії визначають не законои природи, а рішення, які ухвалюють реальні люди”

“Сьогодні успішний бізнес, як і хороше мистецтво, має зацікавити публіку.”

“Економіка вражень займе своє законне місце й за кілька десятиліть неминуче вичерпає себе, після чого настане доба економіки перетворень. Там успіх бізнесу визначатиме його вміння зрозуміти прагнення кожної людини чи компанії-клієнта та допомогти їм досягти всіх їхніх цілей.”

“перетворення неможливо видобути, виготовити, надати чи навіть зрежисувати; їх можна лише скерувати”

“Як влучно сказала колишня редакторка журналу Reason Вірджинія Пострел, “власне, ми поступово переходимо до нематеріальної економіки, де основним джерелом прибутку є зовсім не річ. Ми ще не звикли до світу, в якому краса, радість, увага, знання, задоволення й навіть духовне вдосконалення так само реальні й економічно цінні, як сталь і напівпровідники.” Так і є. Джерела багатства в цих двох нових економічних секторах не матеріальні, а інтелектуальні.”

“першу книжку, присвячену чомусь більшому, ніж знання - це “Дієва мудрість” (Working Wisdom) Джона Далли Кости.”

“не мудтрість є економічною пропозицією; вона лише інструмент. Пропозиція - це людина, яка зазнала змін. Сам клієнт і є продуктом.”

“Насправді ви є лише тим, за що вам платять.”

“рівні клієнтської цінності: Якщо вам платять за матеріал, ви працюєте із сировиною. Якщо вам платять за матеріальні речі, ви - виробник товарів. Якщо вам платять за дії, які ви виконуєте, ви працюєте у сфері послуг. Якщо вам платять за час, який клієнт проводить із вами, ви є постановником вражень. Якщо вам платять за реальний результат, якого досягає клієнт, тоді й лише тоді ви є частиною бізнесу перетворень.”

“здійснення перетворень - це точно найскладніше завдання в інтелектуальному плані”

“Ініціатор перетворень має: визначити нові цілі; ефективно скерувати людей; зміцнювати їхню рішучість; супроводжувати шукача на шляху змін.”

“Суть кожної пропозиції. Сировина є лише матеріалом для товарів, які з неї виготовлені. Товари є лише фізичними утіленням послуг, для яких вони потрібні. Послуги є лише елементарними операціями в режисурі вражень. Враження є лише пам’ятними подіями під час перетворення. Перетворення є лише тимчасовими станами у вічності, яку вони презентують.”

“маємо подякувати Стенові Девісу за розроблення концепції та створення поняття “масова кастомізація”. Його чудова книжка “Ідеальне майбутнє” (Future Perfect), де вперше з’явилась ця ідея” “”

Тренування пам'яті онлайн (промо-лінк)

No comments:

Post a Comment

"Мистецтво мислити системно" Донелла Медоуз

Швидкочитання (промо) Кращі нотатки з книги: “Це основна ідея теорії систем. Завваживши звʼязок між структурою та поведінкою, ми починаємо ...