Тренуй Свій Мозок разом з Readlax: Швидкочитання. Ігри для мозку. Тренування пам'яті. (промо-лінк)
Цитати та нотатки з книги:
"ми постійно вибудовуємо в голові нові нейронні зв'язки. Пам'ять і навчання - це і є зростання нових синапсів."
"Спочатку активується первинна зорова кора. Вона не має взагалі жодної думки про те, що саме вона побачила. Вона просто збирає інформацію про фізичні характеристики стимулу... Про це вона повідомляє вищерозташованому відділу зорової кори, потрібному саме для розпізнавання об'єктів, - латеральному потиличному комплексу. А той уже консультується з вищими асоціативними зонами мозку - декількома ділянками лобової і тім'яної кори - про те, що б міг позначати ось таких набір контурів і тіней з погляду тієї інформації про світ, яку ми накопичили протягом життя."
"Мозок - це система для зіставлення суперечливих сигналів."
"мозок - це наш головний робочий інструмент. Будь-які наші успіхи й поразки загалом зводяться до того, як ефективно ми вміємо ним користуватись."
"сьогодні швидше заведено вважати, що зона Брока важлива для роботи з граматикою, а зона Верніке - для роботи із семантикою, тобто зі змістом слів. При цьому зони Брока і Верніке не зберігають у собі всіх потрібних слів та граматичних конструкцій, а лише допомагають швидко знаходити цю інформацію, розподілену величезною кількістю відділів, і працюють у тісній взаємодії одна з одною, і з усією іншою корою, і з підкірковими структурами мозку."
"амігдала потрібна не для того, щоб відчувати страх, а для того, щоб його запускати, попередньо оцінивши загрозу"
"люди, за своєю природою схильні помічати збіги між подіями й трактувати їх як причиново-наслідкові зв'язки"
"Якщо викладати всю сучасну нейробіологію у двох реченнях, то це будуть дві англомовні приказки: Use it or lose it (використовуй, або втратиш) і Cell that fire together wire together (клітини, які активуються разом, зв'язуються разом)"
"будь-яке довготривале навчання - це фізичні зміни в мозку"
"книжки Еріка Кандела "У пошуках пам'яті""
"Люди не дуже добре вміють оцінювати час, відстань і швидкість"
"Сон взагалі передовсім потрібен для оброблення інформації, здобутої протягом дня"
"Ключовий механізм, що його ми використовуємо, опановуючи рідну мову, називається статистичне навчання (statistical learning). Мозок дитини обробляє величезну кількість інформації й поступово виокремлює загальні закономірності. Розбирає, що важливо, а що неважливо, які звуки і склади зазвичай стоять разом, яу будувати речення"
"мозок накопичує купу інформації для аналізу й поступово вловлює в ній закономірності"
"знання іноземної мови дає можливість відтермінувати деменцію на п'ять років"
"є два хороших, вивчених і доведених способи підвищити здібності свого мозку до навчання: потрібно якомога більше рухатися й спати. Друге навіть важливіше."
"сон - це якась глибинна, фундаментальна, базова властивість нервової системи, що знаходить свій вияв, починаючи з найпростіших рівнів її організації"
"Якщо люди вчать щось і невдовзі лягають спати, то це записується їм у довготривалу пам'ять"
"якщо ви харчуєтесь всілякою гидотою і стали товстим, у вас погіршується просторове мислення й узагалі порушується інтелект і робота мозку"
"цікаво, що регулярність занять, з погляду користі для мозку, значно важливіша за інтенсивніть"
"Девід Г'юбела науково-популярна книга "Око, мозок, зір""
"зір зовсім не схожий на фотографування. Ми розбираємо інформацію на окремі ознаки, обробляємо їх незалежно, а потім збираємо картинку наново"
"Ми весь час зіставляємо все побачене з тими образами, які вже зберігаються в пам'яті, спираємося на власні очікування й передбачення, і зазвичай це дуже вигідно, тому що дає змогу сприймати комплексну і складну навколишню дійсність дуже швидко й ефективно або принаймні перебувати в приємній ілюзії, що ми спраймаємо її так."
"у короткотривалої пам'яті дуже маленька пропускна здатність. Не лише, як випливає з назви, у часі (ми зберігаємо інформацію протягом декількох секунд, якщо тільки не почали цілеспрямовано і свідомо прокручувати її в голові) але і з погляду обсягу. Ми можемо утримувати там приблизно чотири об'єкти (сім плюс-мінус два). Далі певна частка інформації (емоційно значуща або цілеспрямовано повторювана) переходить у довготривалу пам'ять, де може зберігатись вже надовго."
"професійним гравцям може вистачити всього п'яти секунд, щоб запам'ятати положення фігур на шаховій дошці, навіть коли їх там багато. Це можливо завдяки тому, що вони не оцінюють положення кожної фігури окремо - вони бачать загальну картину і звертають увагу на взаємодію між тими, що атакують, і тими, що обороняються. А головне, професійні шахісти вже зберігають у своїй довготривалій пам'яті велику кількість відомих комбінацій"
"що більше знань, то більше знань, тут абсолютно те саме: якщо ви вже розумний й у вас уже багато різних концепцій записано в довготривалій пам'яті, то вам знадобиться значно менше зусиль на засвоєння нової інформації, адже в ній так чи інакше є паралелі з тим, що вам уже відомо."
"Курс лекцій Васілія Ключарова "Introduction to Neuroeconomics" (coursera.org)"
"насправді рішення зазвичай ухвалюються унаслідок взаємодії лобової та тім'яної кори"
"айтрекер (він же окулограф - прилад для аналізу рухів очей, важливий інструмент когнітивних досліджень)"
"У психології є важливе поняття - метапізнання, або метакогнітивні процеси. Так називається людська здатність думати про те, як ми думаємо. Звертати увагу на власну психіку й аналізувати, як вона працює."
"Анатомічно кора ділиться на чотири великі частки: лобову, тім'яну, скроневу й потиличну. Функціонально кора буває трьох типів. Моторна кора надсилає сигнали до м'язів - за це відповідає тільки одна конкретна ділянка в лобовій частці на межі з тім'яною. Сенсорна кора обробляє інформацію від органів чуття. Зокрема, потилична частка опікується зором, частина скроневої кори - звуковими сигналами, частина тім'яної кори - дотиком. Запах в основному аналізують на рівні нюхової цибулини, яка до кори не належить. Про свої висновки вона доповідає амігдалі, гіпокампу, таламусу й орбітофронтальній корі. Інформація про смак надходить у довгастий мозок, звідти - до гіпокампа, амігдали й таламуса, а таламус уже повідомляє про цікаві знахідки своїм старшим товаришам - острівцевій та орбітофронтальній корі. І асоціативна кора, тобто все інше: лобова частка з її орбітофронтальною, медіальною та латеральною корою, які зважують альтернативи, вирішують, що добре, що зле і що про це сказати вголос; тім'яна частка з її просторовим мисленням, узагальненням сенсорної інформації, контролем за рухомими об'єктами; скронева частка з її розумінням слів, розпізнаванням об'єктів, автобіографічною пам'яттю"
Читати інші статті:
Хто б міг подумати! Як мозок змушує нас робити дурниці
В інтернеті хтось помиляється! Наукові дослідження дискусійних питань
Суперфрікономіка
Фрікономіка. Зворотний бік усього на світі
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Brain Words: How the Science of Reading Informs Teaching
Speed reading practice (promo) Book notes: “The more you read and study and experience life, the more words you add to that dictionary in...
-
Readlax: Скорочтение! Как научиться быстро и эффективно читать (промо) Лучшие цитаты из книги: "гораздо большей проблемой является то,...
-
Reading speed test (promo) Book notes: “You have projects you’re actively working on—short-term efforts (whether in your work or personal ...
-
Good book about brain science What I like: - good structure - science point of view - many examples and investigations - it has pra...
No comments:
Post a Comment